Tuesday, September 30, 2014

سيف بن زايد يشهد توقيع مذكرة تفاهم بين "دفاع مدني أبوظبي" و "مبادلة" و"الدار"


حول دليل السلامة في المنشآت .. والمرحلة الأولى بـ"المولات"


ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]
شهد الفريق سمو الشيخ سيف بن زايد آل نهيان، نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، توقيع مذكرة تفاهم بين دفاع مدني أبوظبي وشركة المبادلة للتنمية "مبادلة" وشركة الدار العقارية؛ بخصوص الدليل التشغيلي للسلامة من أخطار الحريق في المراكز التجارية "المولات"، ومجمعات محال التجزئة، وذلك في مبنى القيادة العامة لشرطة أبوظبي بحضور خلدون خليفة المبارك، الرئيس التنفيذي للمجموعة، العضو المنتدب في شركة المبادلة للتنمية، والفريق سيف عبد الله الشعفار، وكيل وزارة الداخلية، وأبوبكر صديق الخوري، رئيس مجلس إدارة شركة الدار العقارية.
ووقع المذكرة العقيد جمعة سالم الدهماني، مدير عام الإدارة العامة للدفاع المدني بالإنابة في أبوظبي، وعن مبادلة وليد المقرب المهيري؛ نائب الرئيس التنفيذي للمجموعة، الرئيس التنفيذي للقطاعات الناشئة في مبادلة، ومحمد خليفة المبارك الرئيس التنفيذي لشركة الدار العقارية.
كما حضر توقيع المذكرة اللواء الدكتور ناصر لخريباني النعيمي، الأمين العام لمكتب سمو نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، والعميد علي خلفان الظاهري مدير عام شؤون القيادة لشرطة أبوظبي، والعميد سالم الشامسي نائب مدير عام المالية والخدمات، والعقيد سعود الساعدي مدير سكرتارية مكتب سمو الوزير، والعقيد جاسم الطنيجي مدير إدارة الخدمات الطبية بشرطة أبوظبي.
وقال العقيد جمعة سالم الدهماني، مدير عام الإدارة العامة للدفاع المدني بالإنابة في أبوظبي إن الجانبين اتفقا على وضع آلية لاستكمال العمل بالدليل لتوفير أعلى مستويات السلامة العامة في المراكز التجارية؛ ومجمعات محال التجزئة والمباني بشكل عام، في حين سيتم تطبيق المرحلة الأولى للدليل بالمراكز التجارية "المولات"، والعمل على تعزيز شراكة جميع الجهات المعنية بالمباني وأصحابها في عملية التطبيق.
وتتضمن المذكرة وضع الإطار العام للإجراءات الخاصة بتحقيق السلامة من مخاطر الحرائق في المباني والمنشآت منذ بدء تشييدها ومرحلة ما بعد التشغيل؛ حفاظاً على سلامة وأرواح الأفراد والممتلكات، وتحديد مسؤوليات وواجبات جميع الأطراف المعنية في تشغيل المبنى.
وقال وليد المقرب المهيري؛ نائب الرئيس التنفيذي للمجموعة، الرئيس التنفيذي للقطاعات الناشئة في مبادلة: "يسرنا في شركة المبادلة للتنمية أن نوقع هذه الاتفاقية مع الإدارة العامة للدفاع المدني في أبوظبي، والتي ستتيح صياغة وإعداد خطط الطوارئ في المنشآت التابعة لمبادلة، وذلك بالتنسيق المباشر مع الجهات المعنية في الدفاع المدني، إذ يسهم ذلك في رفع جاهزيتنا لمواجهة حالات الطوارئ، ويعزز جهودنا نحو توفير أعلى مستويات الأمن والسلامة". ‏
وعبر محمد خليفة المبارك، الرئيس التنفيذي لشركة الدار العقارية، عن سعادته بالعمل مع وزارة الداخلية لضمان سلامة المواطنين والمقيمين والزوار في العاصمة، قائلاً إن هذه الاتفاقية تعزز أواصر التعاون بين القطاعين العام والخاص في خدمة المجتمع المحلي في أبوظبي. كما تؤكد التزامنا التام والمستمر تجاه تطبيق أقصى معايير الأمان في مختلف الأصول والمنشآت التابعة للدار العقارية، مشيداً بجهود دفاع مدني أبوظبي في توفير بيئة سليمة وآمنة في أرجاء الإمارة."
للمزيد من المعلومات عن:
وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا
شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا
يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر
Contacts
الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني
القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني

الصحافة العربية:
شرف الدين الطاهر  00971503196353
نبيـل عويـدات 00971509992139
مجدي الكساب 00971506625470

تنسيق التغطيات الصحفية:
سمير خميس 00971508242353


Permalink: http://me-newswire.net/ar/news/12279/ar

Saif bin Zayed Attends MoU Signing between Abu Dhabi Civil Defense, Mubadala and Aldar


Regarding Operational Manual for Fire Safety in Retail Premises; First Phase to include Malls

ABU DHABI, United Arab Emirates - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]
Lt. General HH Sheikh Saif bin Zayed Al Nahyan, Deputy Prime Minister and Minister of Interior attended the signing of a Memorandum of Understanding (MoU) between the General Directorate of Civil Defence in Abu Dhabi, Mubadala Development Company “Mubadala”, and Aldar, regarding the operational manual for fire safety in malls and retail facilities. The signing ceremony took place at the Abu Dhabi Police GHQ’s building in the presence of Khaldoon Khalifa Al Mubarak, Mubadala's Managing Director and Group Chief Executive Officer; Lt. General Saif Abdullah Al Sha’far, Undersecretary at the Ministry of Interior; and Abubaker Seddiq Al Khoori, Chairman of Aldar Properties.   The agreement was signed by Colonel Juma Salem Al Dahmani, Acting Director of Abu Dhabi Civil Defense; Waleed Al Mokarrab Al Muhairi, Mubadala's Deputy Group CEO and Chief Executive Officer of Emerging Sectors; and Mohammed Khalifa Al Mubarak, Chief Executive Officer of Aldar Properties.  
Also in attendance were Major General Nasser Lakhrebani Al Nuaimi, Secretary General of the Office of HH Deputy Prime Minister and Minister of Interior; Brigadier Ali Khalfan Al Dhaheri, Director General of the Headquarters Affairs at Abu Dhabi Police;  Brigadier Salem Al Shamesi, Deputy Director General of Finance and Services; Colonel Saud Al Saadi, Director of the Secretariat of the Office of HH the Minister; and Colonel Jassim Al Tunaiji, Director of the Medical Services Department at Abu Dhabi Police.
Colonel Juma Salem Al Dahmani, Acting Director of Abu Dhabi Civil Defense said  that both parties agreed on  developing the proper mechanism to ensure the full implementation of the manual guidelines and provide the highest level of public safety in malls, retail complexes and buildings in general. “The first phase of implementation will cover the various shopping malls. Moreover, work is underway to enhance partnership between all entities concerned with buildings and their owners in support of the implementation process,” noted Colonel Al Dahmani.
The agreement will include setting a general framework for fire safety procedures in buildings and facilities since the beginning of the construction project’s life cycle and post-construction operations, in order to maintain the safety of individuals and property, and to identify responsibilities and obligations of all parties involved in the building operation.
For his part, Waleed Al Mokarrab Al Muhairi, Mubadala's Deputy Group CEO and Chief Executive Officer of Emerging Sectors said, “We, at Mubadala, are delighted to sign this agreement with the General Directorate of Civil Defense in Abu Dhabi. Under the MoU, we will be able to formulate and establish contingency plans for all Mubadala facilities, in direct coordination with the concerned Civil Defense authorities. This would contribute to boost our readiness to handle emergencies, and reinforce our efforts to provide the highest levels of safety and security for all.”
On the same note, Mohammed Khalifa Al Mubarak, CEO of Aldar Properties, welcomed the opportunity to work with the Ministry of Interior to ensure the safety of UAE citizens, residents and visitors alike. “This MoU will boost cooperation efforts between the public and private sectors for the service of community members in Abu Dhabi. It also reaffirms our full and continuing commitment to apply the highest standards of safety at different properties and facilities of Aldar,” he explained. In conclusion, Al Mubarak praised the efforts of the Abu Dhabi Civil Defense to provide a safe and secure environment throughout the Emirate.
For more information about:
The Ministry of Interior, please click HERE
Abu Dhabi Police, please click HERE
Follow us and check our Social Media feeds on: YouTubeFacebook and Twitter
The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.

Contacts

The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department 
Abu Dhabi Police GHQ - Security Media
Chris Cron +971-(0)-50-987-1317





Permalink: http://me-newswire.net/news/12279/en

شرطة العاصمة تعزز جهودها لتأمين السلامة للجمهور في عطلة العيد


ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر
2014 [ME NewsWire]
عززت مديرية شرطة العاصمة في القيادة العامة لشرطة أبوظبي جهودها لتأمين السلامة للجمهور، وتقديم أفضل خدماتها الشرطية والمجتمعية؛ خلال عطلة عيد الأضحى المبارك.
وأكد العميد مكتوم الشريفي، مدير مديرية شرطة العاصمة، الحرص على تعزيز الإجراءات الشرطية في الأماكن التي يقصدها الجمهور للترفيه خلال عطلة العيد، مشيراً إلى حرص "المديرية" أيضاً على تعزيز تواصلها مع أفراد المجتمع من خلال نشر الأمن، والتثقيف بدورها المجتمعي والإنساني.
وقال إنه سيتم تكثيف الدوريات في أرجاء المدينة، فضلاً عن نشر الوعي المروري والشرطي لمختلف فئات المجتمع؛ للحيلولة دون وقوع أي حوادث تعكر صفو هذه الأيام المباركة، مشيراً إلى أن الدوريات ستتوزع في مختلف المناطق التي من المتوقع أن تشهد ازدحاماً جماهيرياً كالمراكز التجارية والمصليات والحدائق والمتنزهات العامة، إلى جانب الأحياء السكنية وعلى مداخل ومخارج المدينة.
وحثّ العميد الشريفي في إطار مبادرة شرطة أبوظبي للتوعية   بمناسبة العيد، أولياء الأمور على ضرورة مراقبة أطفالهم من مخاطر اللعب بالمفرقعات والألعاب النارية، وعدم تركهم يلعبون بمفردهم في الشوارع العامة، لافتاً إلى أن جميع مراكز الشرطة التابعة للمديرية على استعداد دائم، ومستمر للتواصل مع الجمهور لتقديم المساعدة لهم.
وحذر من مخاطر ترويج واستخدام الألعاب النارية، معتبراً أن مواجهتها مسؤولية مجتمعية، نظراً إلى مخاطر استخدامها من قبل أفراد المجتمع، لاسيما الأطفال، فضلاً عن الأضرار التي تحدثها في الممتلكات جرّاء ما تسببه من حرائق.
وشدد على التنبه إلى مخاطر التعامل مع المتسولين والباعة الجائلين، لاسيما أنهما يعدّان في كثير من الأحيان مقدمة لارتكاب جرائم أخرى كالسرقات، وقال إن مواجهتهما ومنع انتشارهما، يعتمدان على تكاتف الجهات المعنية كافة، فضلاً عن الدور الكبير للأسرة باعتبارها النواة الأولى في المجتمع.
ودعا مدير مديرية شرطة العاصمة، الجمهور، إلى الإبلاغ عن أية ظاهرة أو سلوك مخالف للقانون عبر الاتصال على غرفة عمليات الشرطة (هاتف 999)، مؤكداً أهمية الحفاظ على الوجه الحضاري المشرق لمدينة أبوظبي في أيام العيد، وكل الأوقات والمناسبات، متمنياً للجميع قضاء إجازة سعيدة.
جدير بالذكر أن مبادرة التوعية التي تنفذها، إدارة الإعلام الأمني بالأمانة العامة لمكتب سمو نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، بمناسبة عيد الأضحى المبارك، تأتي ضمن حملة "سلامتك"، والتي تهدف إلى تعزيز الوعي باشتراطات السلامة والوقاية في المجتمع تجسيد لرؤية دولة الإمارات في أن تكون من أفضل دول العالم أمناً وسلامة.
للمزيد من المعلومات عن:
وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا
شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا
يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر
Contacts
الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني
القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني

الصحافة العربية:
شرف الدين الطاهر  00971503196353
نبيـل عويـدات 00971509992139
مجدي الكساب 00971506625470

تنسيق التغطيات الصحفية:
سمير خميس 00971508242353


Permalink: http://me-newswire.net/ar/news/12281/ar

Capital Police Intensifies Efforts to Promote Public Safety during Eid Holidays



ABU DHABI, United Arab Emirates - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]
The Capital Police Directorate at Abu Dhabi Police intensified their efforts to promote public safety and provide the best policing and community services during the Eid Al-Adha holidays.
Brigadier Maktoum Al Shareefi, Director of the Capital Police Directorate, reiterated the directorate’s keenness to reinforce police presence as well as safety and prevention procedures in places that are visited by the public for leisure during the Eid holidays. He also stressed the directorate’s commitment to strengthen communication with community members, by establishing security, and raising awareness about their community and humanitarian role.
He also pointed out that traffic and security awareness will be intensified among the various society segments, in order to prevent any accidents that may occur and mar the joy of this blessed occasion. “Police patrols will be   deployed across the city, particularly in areas that are expected to witness high density of public crowds such as shopping centers, prayer areas, mosques, and public parks, in addition to residential areas and city entrances and exits,” he continued.
In line with the Abu Dhabi Police Eid awareness initiative, Brigadier Al Shareefi urged parents to keep an eye on their children to protect them against the risks of playing with firecrackers; and to avoid leaving them to play unattended in the main streets. In conclusion, he noted that all the police stations affiliated to the Capital Police Directorate will be constantly ready to communicate with the public and to receive their calls for any assistance.
Brigadier Al Shareefi warned against the risks of promoting and using fireworks, saying that curbing the spread of this harmful scourge is a societal collective responsibility, due to its potential risks on community members and especially children, in addition to the damages they cause to properties in case of fire..
He stressed the need for caution when dealing with beggars and street vendors, because this is often a prelude to other crimes such as robbery. He said that stamping out such practices requires concerted efforts between all competent authorities, in addition to the significant role of the family, being the nucleus of society.
The Director of the Capital Police Directorate called on the public to report any illegal behavior or phenomenon by calling the police operations room at (999) He reiterated the importance of maintaining the civilized and bright face of the city of Abu Dhabi during the Eid holidays and at all times; wishing everyone a happy and safe holiday.
It is worth mentioning that the awareness initiative that is being implemented by The Security Media Department at the General Secretariat of the Office of His Highness Deputy Prime Minister and Minister of Interior, on the occasion of Eid Al-Adha, falls under the “Your Safety” campaign, which aims at enhancing awareness about safety and prevention practices within society, to fulfill the vision of the UAE of becoming one of the best countries in the world in terms of safety and security.
For more information about:
The Ministry of Interior, please click HERE
Abu Dhabi Police, please click HERE
Follow us and check our Social Media feeds on: YouTubeFacebook and Twitter
The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.

Contacts

The UAE Minister of Interior's General SecretariatTactical Affairs and Security Media Department 
Abu Dhabi Police GHQ - Security Media
Chris Cron +971-(0)-50-987-1317





Permalink: http://me-newswire.net/news/12281/en

China Patent Agency Grants ZTE’s Application to Invalidate Vringo Patent

SHENZHEN, China - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE) -- ZTE Corporation noted the Patent Re-examination Board of the State Intellectual Property Office of the People’s Republic of China has granted the company’s application to invalidate the CN00812876.6 patent owned by Vringo Inc. and its subsidiaries.

The Patent Re-examination Board ruled that the patent asserted by Vringo lacked an inventive element, according to a notice of the decision received by ZTE today. The EP1212919 European patent and other patents equivalent to CN00812876.6, which relates to relocation in a communication system, have been asserted by Vringo in litigations against ZTE in the U.K., Germany and Brazil. ZTE is also challenging the equivalent patents in those countries.

“The decision by the Patent Re-examination Board in China is expected to serve as an important reference in other litigations that are based on equivalent patents in other markets,” said Shen Jianfeng, Chief IPR Officer of ZTE.

ZTE reserves the right to continue existing action and pursue further legal steps to invalidate other equivalent patents to CN00812876.6 asserted by Vringo in other jurisdictions.

As one of the world’s leading technology innovators, ZTE respects the intellectual property of other companies. Despite ongoing efforts by ZTE to negotiate since 2012, the company has been unable to reach an agreement with Vringo to license Vringo’s telecommunications patents on fair, reasonable and non-discriminatory (FRAND) terms.

In the past five years, ZTE has invested more than RMB 40 billion in research and development. According to the World Intellectual Property Organization, ZTE submitted 2,309 filings under the Patent Cooperation Treaty in 2013, the second-highest total globally. ZTE is both a licensor and licensee of IPR and ranked top in the WIPO’s PCT application tables in 2011 and 2012, reflecting the company’s world-leading efforts in technology innovation.

About ZTE

ZTE is a publicly-listed global provider of telecommunications equipment and network solutions with the most comprehensive product range covering virtually every telecommunications sector, including wireless, access & bearer, VAS, terminals and professional services. The company delivers innovative, custom-made products and services to over 500 operators in more than 160 countries, helping them to meet the changing needs of their customers while growing revenue. ZTE commits 10 per cent of its annual revenue to research and development and has leadership roles in several international bodies devoted to developing telecommunications industry standards. ZTE is committed to corporate social responsibility and is a member of the UN Global Compact. The company is China’s only listed telecom manufacturer that is publicly traded on both the Hong Kong and Shenzhen Stock Exchanges (H share stock code: 0763.HK / A share stock code: 000063.SZ). For more information, please visit www.zte.com.cn

Contacts

ZTE Corporation

Margrete Ma, +86 755 26775207

ma.gaili@zte.com.cn



or

Edelman Brussels

Simon Wilson, +32 (0)2 548 02 75

simon.wilson@edelman.com

Global Survey Results Reveal Customer Concerns with Oracle’s Applications Strategy and Support Services Model

Few Respondents Plan to Migrate to Fusion Applications or Upgrade Current Releases; Majority of Respondents are Dissatisfied with the Cost of Oracle Annual Support

SAN FRANCISCO - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]
Oracle OpenWorld 2014

(BUSINESS WIRE)-- Rimini Street, Inc., the leading independent provider of enterprise software support for SAP AG’s (NYSE:SAP) Business Suite and BusinessObjects software and Oracle Corporation’s (NYSE:ORCL) Siebel, PeopleSoft, JD Edwards, E-Business Suite, Oracle Database, Oracle Middleware, Hyperion and Oracle Retail software, today revealed the top priorities and concerns of current Oracle application customers who took part in a global survey conducted by Rimini Street.

Rimini Street surveyed 139 IT and IT procurement professionals and executives representing diverse industries, roles and company sizes. Survey respondents spanned three global regions, including North America, Europe and Asia-Pacific, as well as most major industries.

Key Survey Findings

According to the survey results, the leading concern with Oracle’s application strategy, selected by 58% of respondents, is cost prohibitive upgrades. The survey also revealed that just 5% of respondents currently plan to license and migrate to Oracle’s new cloud Fusion Applications. Furthermore, more than 70% of respondents reported that they are dissatisfied with the cost of Oracle’s annual support.

“In the survey, Oracle application customer respondents overwhelmingly expressed a desire to continue running their current, robust application releases and also identified several primary Oracle applications strategy concerns, including what they believe is an unclear future Oracle product roadmap, lack of a business case for a migration to Fusion Applications and cost prohibitive upgrades,” said David Rowe, Senior VP and Chief Marketing Officer, Rimini Street. “Rimini Street conducted the survey to better understand the priorities, needs and concerns of Oracle application customers – and how to address them, such as Hybrid IT deployments and the need for a more relevant, cost-effective support service model that does not require upgrades for at least fifteen years.”

Few respondents currently plan to migrate to Fusion Applications

Survey respondents cited the following drivers for leaving Oracle Fusion Applications out of future IT strategies and roadmaps: no strong business case for a migration to Oracle Fusion (54%); unclear Fusion roadmap (35%); lack of resources to execute a migration to Oracle Fusion products (33%); high license costs (33%); and no recognized incremental value over current application releases (30%).

Most respondents see low value of Oracle application upgrades

More than 50% of respondents do not plan to upgrade, and cited as their top reasons “current application meets business needs” (54%); “cost prohibitive to upgrade” (41%); “move to a new application later” (32%); and “lack of new and valuable functionality” (28%). Only 35% of respondents said they plan to upgrade their current Oracle application release, with just 21% of respondents citing their primary reason to upgrade being access to “better new functionality.”

Majority of respondents dissatisfied with the cost of Oracle Annual Support

More than 70% of respondents said they are dissatisfied with the cost of Oracle support and maintenance, citing as the top three reasons “escalating to a senior engineer” (35%); “no support for customizations” (32%); and “explaining the issue multiple times” (31%).

“In our position as a trusted advisor and support provider to hundreds of Oracle and SAP software licensees around the world, Rimini Street provides guidance and counsel to clients as they plan their enterprise software application strategies and roadmap,” Rowe summarized. “In this survey, Oracle customers are clearly communicating their priorities and concerns. On top of that list - maximizing the value of their current application releases and looking beyond Fusion Applications or application upgrades for access to innovation. Through our award-winning independent support program, Rimini Street helps clients achieve their objectives by enabling Oracle licensees to leverage current investments, facilitate adoption of innovation and achieve huge cost savings.”

To download a copy of the survey executive summary, please visit: http://info.riministreet.com/Survey-Report-2014.html.

About Rimini Street, Inc.

Rimini Street is the leading independent provider of enterprise software support services. The company is redefining enterprise support services with an innovative, award-winning program that enables Oracle and SAP licensees to save up to 90 percent on total support costs over a decade, including saving 50 percent on their annual support fees. Clients can remain on their current software release without any required upgrades or migrations for at least 15 years after switching to Rimini Street. Hundreds of clients, including global, Fortune 500, midmarket, and public sector organizations from across a broad range of industries have selected Rimini Street as their trusted, independent support provider. To learn more, please visit www.riministreet.com or call within the USA 888-870-9692 or internationally +1 702-839-9671.

Rimini Street and the Rimini Street logo are trademarks of Rimini Street, Inc. All other company and product names may be trademarks of their respective owners. Copyright © 2014. All rights reserved.

Contacts

Rimini Street, Inc.

Alma Park, +1 323-229-7282

apark@riministreet.com










نتائج الدراسة العالمية تكشف عن مخاوف العملاء من استراتيجية تطبيقات أوراكل ونموذج خدمات الدعم

بعض المشاركين يخططون للانتقال إلى تطبيقات "فيوجن" أو تحديث الإصدارات الحالية. غالبية المشاركين غير راضين عن تكلفة دعم "أوراكل" السنوي

سان فرانسيسكو - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]

أوراكل أوبن وورلد 2014

 (بزنيس واير): أعلنت اليوم شركة "ريميني ستريت"، وهي المزود المستقل الرائد لدعم وصيانة برمجيات المؤسسات لشركة "ساب إيه جي" (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز NYSE: SAP) وهي "بزنيس سويت" و"بزنيس أوبجيكت" وبرمجيات شركة "أوراكل كوربوريشن" (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمزNYSE: ORCL) وهي "سيبيل"، و"بيبل سوفت"، و"جي دي إدوادز"، و"إي بزنيس سويت"، و"أوراكل داتابايز"، و"أوراكل ميدلوير"، و"هايبيريون"، و"أوراكل ريتايل" للبرمجيات، عن أولويات ومخاوف العملاء الحاليين لتطبيقات "أوراكل" الذين شاركوا في الاستبيان العالمي الذي أجرته شركة "ريميني ستريت".

وقامت "ريميني ستريت" باستطلاع حوالى 139 مهنياً في مجال تكنولوجيا المعلومات ومشتريات تكنولوجيا المعلومات والمدراء التنفيذيين الذين يمثلون مختلف القطاعات والأدوار وأحجام الشركات. وقد امتد المشاركون في هذه الدراسة في ثلاث مناطق عالمية، بما فيها أمريكا الشمالية وأوروبا وآسيا المحيط الهادئ، فضلاً عن معظم القطاعات الرئيسية.

نتائج الدراسة الرئيسية

وفقاً لنتائج الاستطلاع، فإن القلق الأساسي من استراتيجية تطبيقات "أوراكل"، الذي اختاره 58 في المائة من المشاركين، يكمن في التكلفة الباهظة للتحديثات. وكشفت الدراسة أيضاً أن 5 في المائة فقط من المشاركين يخططون حالياً لترخيص تطبيقات سحابة "أوراكل فيوجن" الجديدة والانتقال إليها. وعلاوة على ذلك، ذكر أكثر من 70 في المائة من المشاركين بأنهم غير راضين عن تكلفة دعم "أوراكل" السنوي.

وقال دايفيد رو، نائب الرئيس الأول والرئيس التنفيذي للشؤون التسويقية، في شركة "ريميني ستريت": "في الاستطلاع، أعرب المشاركون من عملاء تطبيقات ’أوراكل‘ بأغلبية ساحقة عن رغبتهم في مواصلة تشغيل إصدارات التطبيقات الحالية والقوية الخاصة بهم، وقاموا بتحديد العديد من المخاوف الأولية في استراتيجية تطبيقات ’أوراكل‘، بما في ذلك ما يعتقدون أنها خارطة طريق مستقبلية غير واضحة لمنتجات ’أوراكل‘، وعدم وجود دراسة عملية للانتقال إلى تطبيقات ’فيوجن‘ والتكاليف الباهظة للتحديثات. أجرت ’ريميني ستريت‘ هذه الدراسة من أجل فهم أولويات واحتياجات واهتمامات عملاء تطبيقات ’أوراكل‘ بشكل أفضل وكيفية معالجتها، مثل عمليات نشر تكنولوجيا المعلومات الهجينة والحاجة إلى نموذج خدمة الدعم ذات الصلة والفعال من حيث التكلفة الذي لا يتطلب تحديثات لمدة خمس عشرة سنة على الأقل".

عدد قليل من المشاركين يخططون حالياً للانتقال إلى تطبيقات "فيوجن"

ذكر المشاركون في الاستبيان الدوافع التي تقودهم إلى ترك تطبيقات "أوراكل فيوجن" بعيداً عن استراتيجيات وخرائط طريق تكنولوجيا المعلومات المستقبلية وهي: غياب دراسة عملية قوية للانتقال إلى تطبيقات "أوراكل فيوجن" (54 في المائة) وخارطة طريق غير واضحة (35 في المائة) ونقص في الموارد اللازمة للانتقال إلى منتجات "أوراكل فيوجن" (33 في المائة) وتكاليف ترخيص عالية (33 في المائة) وقيمة إضافية غير معترف بها لإصدارات التطبيقات الحالية (30 في المائة).

معظم المشاركين يرون قيمة منخفضة في تحديثات تطبيق "أوراكل"

يخطط أكثر من 50 في المائة من المشاركين لعدم القيام بأي تحديث، وقد ذكروا الأسباب الرئيسية التالية: التطبيق الحالي يلبي احتياجات العمل (54 في المائة) وتكاليف باهظة للقيام بأي تحديث (41 في المائة) والانتقال إلى تطبيق جديد لاحقاً (32 في المائة) وعدم وجود وظائف جديدة وقيمة (28 في المائة). وأفاد 35 في المائة فقط من المشاركين أنهم يخططون لتحديث الإصدار الحالي لتطبيق "أوراكل" الخاص بهم، و21 في المائة فقط من المشاركين قالوا أن السبب الرئيسي للتحديث هو الوصول إلى "وظائف جديدة أفضل".

غالبية المشاركين غير راضين عن تكلفة دعم "أوراكل" السنوي

أشار أكثر من 70 في المائة من المشاركين أنهم غير راضين عن تكلفة دعم وصيانة "أوراكل"، وذكروا الأسباب الثلاثة الرئيسية التالية: التصعيد نحو المهندس الأول (35 في المائة)  وغياب الدعم للتخصيصات (32 في المائة) وشرح المسألة عدة مرات (31 في المائة).

ولخص رو حديثه قائلاً: "باعتبارها شركة استشارية موثوق بها ومزود الدعم لمئات من الجهات المرخص لها من برمجيات المؤسسات لشركة ’أوراكل‘ و’ساب‘ حول العالم، تقدم ’ريميني ستريت‘ التوجيه والمشورة للعملاء أثناء وضع استراتيجيات وخارطة طريق تطبيقات برمجيات مؤسساتهم. وفي هذه الدراسة، عبر عملاء ’أوراكل‘ بوضوح عن أولوياتهم ومخاوفهم. وعلى رأس القائمة تحسين قيمة إصدارات التطبيقات الحالية والنظر إلى أبعد من تطبيقات ’فيوجن‘ أو تحديثات التطبيقات وذلك للوصول إلى الابتكار المرجو. ومن خلال برنامج الدعم المستقل لدينا الحائز على جوائز، تساعد ’ريميني ستريت‘ العملاء على تحقيق أهدافهم من خلال تمكين الحاصلين على تراخيص ’أوراكل‘ من الاستفادة من الاستثمارات الحالية، وتسهيل تبني الابتكارات وتحقيق وفورات ضخمة في التكلفة".

لتحميل نسخة من الملخص التنفيذي للدراسة، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: http://info.riministreet.com/Survey-Report-2014.html.

لمحة عن شركة "ريميني ستريت"

"ريميني ستريت" هي المزود المستقل والرائد في مجال توفير خدمات دعم برمجيات الشركات. وتعيد الشركة تعريف خدمات دعم الشركات مع برنامج مبتكر حائز على جوائز يسمح لحملة تراخيص "أوراكل" و"ساب" بتوفير ما يصل الى 90 في المئة من إجمالي تكاليف الدعم على مدى عشر سنوات، بما في ذلك توفير 50 في المئة على رسوم الدعم السنوية. ويمكن للعملاء أن يحافظوا على إصدار البرنامج الحالي دون الحاجة للقيام بأية تحديثات أو عمليات نقل لمدة 15 عاماً على الأقل بعد الانتقال إلى "ريميني ستريت". وقد وقع اختيار مئات المؤسسات العالمية، والشركات المدرجة على قائمة "فورتشن 500" وشركات السوق المتوسطة ومنظمات القطاع العام من جميع القطاعات على شركة "ريميني ستريت" باعتبارها مزود الدعم المستقل والموثوق به. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي:www.riministreet.com ، أو الاتصال من داخل الولايات المتحدة الأمريكية على الرقم:9692-870-888    ، أو من باقي دول العالم على الرقم: 9671-839-702 1+

إن "ريميني ستريت" وشعار "ريميني ستريت" هي علامات تجارية مملوكة من قبل شركة "ريميني ستريت". وقد تكون جميع أسماء الشركات والمنتجات الأخرى علامات تجارية لمالكيها المعتبرين. حقوق الطبع والنشر 2014. جميع الحقوق محفوظة.

Contacts

شركة "ريميني ستريت"

ألما بارك

 +1 323-229-7282

البريد الإلكتروني: apark@riministreet.com








تحديد مواعيد زيارة "نزلاء إصلاحية شرطة أبوظبي" خلال العيد


ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]

حددت إدارة المؤسسة العقابية والإصلاحية؛ في القيادة العامة لشرطة أبوظبي، مواعيد زيارات النزلاء في أقسامها بالعين والوثبة، ورزين ورعاية أحداث المفرق؛ خلال عيد الأضحى المبارك، على أن تستأنف الزيارات طبقاً للجدول العادي بعد انتهاء إجازة العيد، علما بأن الجدول سيبدأ يوم الجمعة المقبل.

وقال العقيد محمد سيف مطر الزعابي، مدير إدارة المؤسسة العقابية والإصلاحية؛ إنه تم تحديد يوم الجمعة الموافق الثالث من أكتوبر "يوم الوقوف بعرفة" لفئة الزوار من الرجال (أجانب) لزيارة النزلاء "جميع القضايا عدا المخدرات" اعتباراً من الساعة الثامنة صباحاً حتى الواحدة ظهراً، ومن الساعة الثالثة عصراً حتى الخامسة مساء لقضايا المخدرات.

وأشار إلى أن يوم السبت الموافق الرابع من أكتوبر (أول أيام العيد) تم تخصيصه لفئة الزوار من الرجال (عرب) لزيارة النزلاء اعتباراً من الساعة الثامنة صباحاً حتى الواحدة ظهراً (جميع القضايا عدا المخدرات)، ومن الساعة الثالثة عصرا وحتى الخامسة لقضايا المخدرات.

وفي سياق متصل أفاد الزعابي بأن يوم الأحد الخامس من أكتوبر (ثاني أيام العيد) تم تخصيصه لفئة الزوار من النساء لزيارة النزلاء "جميع القضايا عدا المخدرات"، اعتباراً من الساعة الثامنة صباحاً حتى الواحدة ظهراً، وقضايا المخدرات اعتباراً من الساعة الثالثة عصراً حتى الخامسة مساء لقضايا المخدرات.

وأشار إلى أن يوم الاثنين الموافق السادس من أكتوبر "ثالث أيام العيد"، تم تخصيصه لفئة الزوار من النساء لزيارة النزلاء (جميع القضايا عد المخدرات) اعتبارا من الساعة الثامنة صباحاً، وحتى الواحدة ظهراً، ومن الساعة الثالثة عصراً حتى الخامسة مساء لقضايا المخدرات.

وفيما يتعلق بجدول زيارة نزلاء قسم المؤسسة العقابية والإصلاحية "رزين"، أشار الزعابي إلى أن أوقات الزيارة تبدأ من الساعة الثامنة صباحاً، حتى الواحدة ظهراً للعنابر وفقاً للجدول المخصص، على أن تستأنف الزيارات بالجدول السابق بعد انتهاء إجازة العيد، ويتوجب على الزائرين إحضار بطاقة الهوية.

وتم تخصيص يوم السبت  الموافق الرابع من أكتوبر (أول أيام العيد) لزيارة  نزلاء العنبر رقم 3 للزوار والمحامين؛  كما تم تخصيص يوم الأحد الموافق الخامس من أكتوبر (ثاني أيام العيد) لزيارة  نزلاء العنبر رقم 2 و4 ، فيما تم تخصيص يوم الاثنين الموافق السادس من أكتوبر (ثالث أيام العيد)  لزيارة نزلاء العنبر رقم 9 و5 ، علماً بأن يوم الثلاثاء الموافق السابع من أكتوبر (رابع أيام العيد) تم تخصيصه لزيارة نزلاء العنبر رقم 8 و 10، أما يوم الأربعاء الموافق الثامن من أكتوبر (خامس أيام العيد) لزيارة نزلاء العنبر رقم 1 ، ويوم الخميس الموافق  التاسع من أكتوبر (سادس أيام العيد) لزيارة نزلاء العنبر رقم 7.

وبالنسبة لمركز رعاية أحداث المفرق أوضح الزعابي أنه تم تخصيص جميع أيام العيد، لجميع الفئات من الزوار رجال ونساء من الساعة الثامنة صباحاً حتى السادسة مساء لزيارة جميع الفئات من النزلاء الأحداث والقاصرات.

للمزيد من المعلومات عن:

وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا

شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا

يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر

Contacts

الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني

القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني



الصحافة العربية:

شرف الدين الطاهر  00971503196353

نبيـل عويـدات 00971509992139

مجدي الكساب 00971506625470



تنسيق التغطيات الصحفية:

سمير خميس 00971508242353

Eid Al Adha Visit Schedules Announced for Inmates of ADP Punitive and Correctional Establishments


ABU DHABI, United Arab Emirates - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]

The Punitive and Correctional Institutions Department at the Abu Dhabi Police GHQ has announced the visiting hours for inmates of Al Ain, Al Wathba and Al Razeen Sections and the Juveniles Care Center during Eid Al Adha holidays. Visits will resume after the holidays in accordance with the regular schedule, while the holiday visit schedule will be applied as of next Friday.

Colonel Mohammed Saif Matar Al Zaabi, Director of the Punitive & Correctional Establishments, noted that foreign male visitors will be able to visit inmates (all cases except drugs) on Friday (the Day of Arafah), October 3 between 8 am and 1 pm and from 3 pm to 5 pm for drug-related cases.

He also noted that Saturday, October 1 (The first day of Eid Al Adha) will be dedicated for Arab male visitors, between 8 am and 1 pm for all cases except drugs, and between 3 pm and 5 pm for drug-related cases.

In a related context, Colonel Al Zaabi said that female visitors will be able to visit inmates (all cases except drugs) on Sunday, October 5 (the second day of Eid) between 8 am and 1 pm and from 3 pm to 5 pm for drug-related cases.

He also noted that Monday, October 6 (The third day of Eid) will be dedicated for female visitors, between 8 am and 1 pm for all cases except drugs, and between 3 pm and 5 pm for drug-related cases.

As for the visit schedules for inmates of the Punitive and Correctional Establishments in Al Razeen Section, he indicated that visiting hours will begin from 8 am to 1 pm for wards according to the specified schedule. He pointed out that visitation hours will resume according to the regular schedule after days of Eid, and all visitors are required to bring their IDs.

Moreover, Saturday, October 4 (the first day of Eid) will be dedicated for individuals and lawyers visiting inmates of ward 3, while Sunday October 5 (the second day of Eid) will be dedicated for inmates of wards 2 and 4; Monday, October 6 (the third day of Eid) for inmates at wards 5 and 9; Tuesday, October 7 (the fourth day of Eid) for inmates at wards 8 and 10; Wednesday, October 8 (the fifth day of Eid) for inmates at ward 1; and Thursday, October 9 (the sixth day of Eid) will be dedicated for inmates at ward 7.

As for the visits to the Al Mafraq Juvenile Care Center, Al Zaabi explained that all Edi days will be dedicated for female and male visitors wishing to visiting any category of juvenile and females inmates from 8 am to 6 pm.

For more information about:

The Ministry of Interior, please click HERE

Abu Dhabi Police, please click HERE

Follow us and check our Social Media feeds on: YouTube, Facebook and Twitter

The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.

Contacts

The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department

Abu Dhabi Police GHQ - Security Media

Chris Cron +971-(0)-50-987-1317

E-mail: cron.media@hotmail.com

Capital Police Intensifies Efforts to Promote Public Safety during Eid Holidays

ABU DHABI, United Arab Emirates - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]
The Capital Police Directorate at Abu Dhabi Police intensified their efforts to promote public safety and provide the best policing and community services during the Eid Al-Adha holidays.

Brigadier Maktoum Al Shareefi, Director of the Capital Police Directorate, reiterated the directorate’s keenness to reinforce police presence as well as safety and prevention procedures in places that are visited by the public for leisure during the Eid holidays. He also stressed the directorate’s commitment to strengthen communication with community members, by establishing security, and raising awareness about their community and humanitarian role.

He also pointed out that traffic and security awareness will be intensified among the various society segments, in order to prevent any accidents that may occur and mar the joy of this blessed occasion. “Police patrols will be   deployed across the city, particularly in areas that are expected to witness high density of public crowds such as shopping centers, prayer areas, mosques, and public parks, in addition to residential areas and city entrances and exits,” he continued.

In line with the Abu Dhabi Police Eid awareness initiative, Brigadier Al Shareefi urged parents to keep an eye on their children to protect them against the risks of playing with firecrackers; and to avoid leaving them to play unattended in the main streets. In conclusion, he noted that all the police stations affiliated to the Capital Police Directorate will be constantly ready to communicate with the public and to receive their calls for any assistance.

Brigadier Al Shareefi warned against the risks of promoting and using fireworks, saying that curbing the spread of this harmful scourge is a societal collective responsibility, due to its potential risks on community members and especially children, in addition to the damages they cause to properties in case of fire..

He stressed the need for caution when dealing with beggars and street vendors, because this is often a prelude to other crimes such as robbery. He said that stamping out such practices requires concerted efforts between all competent authorities, in addition to the significant role of the family, being the nucleus of society.

The Director of the Capital Police Directorate called on the public to report any illegal behavior or phenomenon by calling the police operations room at (999) He reiterated the importance of maintaining the civilized and bright face of the city of Abu Dhabi during the Eid holidays and at all times; wishing everyone a happy and safe holiday.

It is worth mentioning that the awareness initiative that is being implemented by The Security Media Department at the General Secretariat of the Office of His Highness Deputy Prime Minister and Minister of Interior, on the occasion of Eid Al-Adha, falls under the “Your Safety” campaign, which aims at enhancing awareness about safety and prevention practices within society, to fulfill the vision of the UAE of becoming one of the best countries in the world in terms of safety and security.

For more information about:

The Ministry of Interior, please click HERE

Abu Dhabi Police, please click HERE

Follow us and check our Social Media feeds on: YouTube, Facebook and Twitter

The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.

Contacts

The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department

Abu Dhabi Police GHQ - Security Media

Chris Cron +971-(0)-50-987-1317

E-mail: cron.media@hotmail.com








شرطة العاصمة تعزز جهودها لتأمين السلامة للجمهور في عطلة العيد


ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]

عززت مديرية شرطة العاصمة في القيادة العامة لشرطة أبوظبي جهودها لتأمين السلامة للجمهور، وتقديم أفضل خدماتها الشرطية والمجتمعية؛ خلال عطلة عيد الأضحى المبارك.

وأكد العميد مكتوم الشريفي، مدير مديرية شرطة العاصمة، الحرص على تعزيز الإجراءات الشرطية في الأماكن التي يقصدها الجمهور للترفيه خلال عطلة العيد، مشيراً إلى حرص "المديرية" أيضاً على تعزيز تواصلها مع أفراد المجتمع من خلال نشر الأمن، والتثقيف بدورها المجتمعي والإنساني.

وقال إنه سيتم تكثيف الدوريات في أرجاء المدينة، فضلاً عن نشر الوعي المروري والشرطي لمختلف فئات المجتمع؛ للحيلولة دون وقوع أي حوادث تعكر صفو هذه الأيام المباركة، مشيراً إلى أن الدوريات ستتوزع في مختلف المناطق التي من المتوقع أن تشهد ازدحاماً جماهيرياً كالمراكز التجارية والمصليات والحدائق والمتنزهات العامة، إلى جانب الأحياء السكنية وعلى مداخل ومخارج المدينة.

وحثّ العميد الشريفي في إطار مبادرة شرطة أبوظبي للتوعية   بمناسبة العيد، أولياء الأمور على ضرورة مراقبة أطفالهم من مخاطر اللعب بالمفرقعات والألعاب النارية، وعدم تركهم يلعبون بمفردهم في الشوارع العامة، لافتاً إلى أن جميع مراكز الشرطة التابعة للمديرية على استعداد دائم، ومستمر للتواصل مع الجمهور لتقديم المساعدة لهم.

وحذر من مخاطر ترويج واستخدام الألعاب النارية، معتبراً أن مواجهتها مسؤولية مجتمعية، نظراً إلى مخاطر استخدامها من قبل أفراد المجتمع، لاسيما الأطفال، فضلاً عن الأضرار التي تحدثها في الممتلكات جرّاء ما تسببه من حرائق.

وشدد على التنبه إلى مخاطر التعامل مع المتسولين والباعة الجائلين، لاسيما أنهما يعدّان في كثير من الأحيان مقدمة لارتكاب جرائم أخرى كالسرقات، وقال إن مواجهتهما ومنع انتشارهما، يعتمدان على تكاتف الجهات المعنية كافة، فضلاً عن الدور الكبير للأسرة باعتبارها النواة الأولى في المجتمع.

ودعا مدير مديرية شرطة العاصمة، الجمهور، إلى الإبلاغ عن أية ظاهرة أو سلوك مخالف للقانون عبر الاتصال على غرفة عمليات الشرطة (هاتف 999)، مؤكداً أهمية الحفاظ على الوجه الحضاري المشرق لمدينة أبوظبي في أيام العيد، وكل الأوقات والمناسبات، متمنياً للجميع قضاء إجازة سعيدة.

جدير بالذكر أن مبادرة التوعية التي تنفذها، إدارة الإعلام الأمني بالأمانة العامة لمكتب سمو نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، بمناسبة عيد الأضحى المبارك، تأتي ضمن حملة "سلامتك"، والتي تهدف إلى تعزيز الوعي باشتراطات السلامة والوقاية في المجتمع تجسيد لرؤية دولة الإمارات في أن تكون من أفضل دول العالم أمناً وسلامة.

للمزيد من المعلومات عن:

وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا

شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا

يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر

Contacts

الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني

القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني



الصحافة العربية:

شرف الدين الطاهر  00971503196353

نبيـل عويـدات 00971509992139

مجدي الكساب 00971506625470



تنسيق التغطيات الصحفية:

سمير خميس 00971508242353




سيف بن زايد يشهد توقيع مذكرة تفاهم بين "دفاع مدني أبوظبي" و "مبادلة" و"الدار"


 حول دليل السلامة في المنشآت .. والمرحلة الأولى بـ"المولات"

ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم الثُّلَاثاء 30 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]

شهد الفريق سمو الشيخ سيف بن زايد آل نهيان، نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، توقيع مذكرة تفاهم بين دفاع مدني أبوظبي وشركة المبادلة للتنمية "مبادلة" وشركة الدار العقارية؛ بخصوص الدليل التشغيلي للسلامة من أخطار الحريق في المراكز التجارية "المولات"، ومجمعات محال التجزئة، وذلك في مبنى القيادة العامة لشرطة أبوظبي بحضور خلدون خليفة المبارك، الرئيس التنفيذي للمجموعة، العضو المنتدب في شركة المبادلة للتنمية، والفريق سيف عبد الله الشعفار، وكيل وزارة الداخلية، وأبوبكر صديق الخوري، رئيس مجلس إدارة شركة الدار العقارية.

ووقع المذكرة العقيد جمعة سالم الدهماني، مدير عام الإدارة العامة للدفاع المدني بالإنابة في أبوظبي، وعن مبادلة وليد المقرب المهيري؛ نائب الرئيس التنفيذي للمجموعة، الرئيس التنفيذي للقطاعات الناشئة في مبادلة، ومحمد خليفة المبارك الرئيس التنفيذي لشركة الدار العقارية.

كما حضر توقيع المذكرة اللواء الدكتور ناصر لخريباني النعيمي، الأمين العام لمكتب سمو نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، والعميد علي خلفان الظاهري مدير عام شؤون القيادة لشرطة أبوظبي، والعميد سالم الشامسي نائب مدير عام المالية والخدمات، والعقيد سعود الساعدي مدير سكرتارية مكتب سمو الوزير، والعقيد جاسم الطنيجي مدير إدارة الخدمات الطبية بشرطة أبوظبي.

وقال العقيد جمعة سالم الدهماني، مدير عام الإدارة العامة للدفاع المدني بالإنابة في أبوظبي إن الجانبين اتفقا على وضع آلية لاستكمال العمل بالدليل لتوفير أعلى مستويات السلامة العامة في المراكز التجارية؛ ومجمعات محال التجزئة والمباني بشكل عام، في حين سيتم تطبيق المرحلة الأولى للدليل بالمراكز التجارية "المولات"، والعمل على تعزيز شراكة جميع الجهات المعنية بالمباني وأصحابها في عملية التطبيق.

وتتضمن المذكرة وضع الإطار العام للإجراءات الخاصة بتحقيق السلامة من مخاطر الحرائق في المباني والمنشآت منذ بدء تشييدها ومرحلة ما بعد التشغيل؛ حفاظاً على سلامة وأرواح الأفراد والممتلكات، وتحديد مسؤوليات وواجبات جميع الأطراف المعنية في تشغيل المبنى.

وقال وليد المقرب المهيري؛ نائب الرئيس التنفيذي للمجموعة، الرئيس التنفيذي للقطاعات الناشئة في مبادلة: "يسرنا في شركة المبادلة للتنمية أن نوقع هذه الاتفاقية مع الإدارة العامة للدفاع المدني في أبوظبي، والتي ستتيح صياغة وإعداد خطط الطوارئ في المنشآت التابعة لمبادلة، وذلك بالتنسيق المباشر مع الجهات المعنية في الدفاع المدني، إذ يسهم ذلك في رفع جاهزيتنا لمواجهة حالات الطوارئ، ويعزز جهودنا نحو توفير أعلى مستويات الأمن والسلامة". ‏

وعبر محمد خليفة المبارك، الرئيس التنفيذي لشركة الدار العقارية، عن سعادته بالعمل مع وزارة الداخلية لضمان سلامة المواطنين والمقيمين والزوار في العاصمة، قائلاً إن هذه الاتفاقية تعزز أواصر التعاون بين القطاعين العام والخاص في خدمة المجتمع المحلي في أبوظبي. كما تؤكد التزامنا التام والمستمر تجاه تطبيق أقصى معايير الأمان في مختلف الأصول والمنشآت التابعة للدار العقارية، مشيداً بجهود دفاع مدني أبوظبي في توفير بيئة سليمة وآمنة في أرجاء الإمارة."

للمزيد من المعلومات عن:

وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا

شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا

يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر

Contacts

الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني

القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني



الصحافة العربية:

شرف الدين الطاهر  00971503196353

نبيـل عويـدات 00971509992139

مجدي الكساب 00971506625470



تنسيق التغطيات الصحفية:

سمير خميس 00971508242353

Saif bin Zayed Attends MoU Signing between Abu Dhabi Civil Defense, Mubadala and Aldar

Regarding Operational Manual for Fire Safety in Retail Premises; First Phase to include Malls
ABU DHABI, United Arab Emirates - Tuesday, September 30th 2014 [ME NewsWire]

Lt. General HH Sheikh Saif bin Zayed Al Nahyan, Deputy Prime Minister and Minister of Interior attended the signing of a Memorandum of Understanding (MoU) between the General Directorate of Civil Defence in Abu Dhabi, Mubadala Development Company “Mubadala”, and Aldar, regarding the operational manual for fire safety in malls and retail facilities. The signing ceremony took place at the Abu Dhabi Police GHQ’s building in the presence of Khaldoon Khalifa Al Mubarak, Mubadala's Managing Director and Group Chief Executive Officer; Lt. General Saif Abdullah Al Sha’far, Undersecretary at the Ministry of Interior; and Abubaker Seddiq Al Khoori, Chairman of Aldar Properties.   The agreement was signed by Colonel Juma Salem Al Dahmani, Acting Director of Abu Dhabi Civil Defense; Waleed Al Mokarrab Al Muhairi, Mubadala's Deputy Group CEO and Chief Executive Officer of Emerging Sectors; and Mohammed Khalifa Al Mubarak, Chief Executive Officer of Aldar Properties. 

Also in attendance were Major General Nasser Lakhrebani Al Nuaimi, Secretary General of the Office of HH Deputy Prime Minister and Minister of Interior; Brigadier Ali Khalfan Al Dhaheri, Director General of the Headquarters Affairs at Abu Dhabi Police;  Brigadier Salem Al Shamesi, Deputy Director General of Finance and Services; Colonel Saud Al Saadi, Director of the Secretariat of the Office of HH the Minister; and Colonel Jassim Al Tunaiji, Director of the Medical Services Department at Abu Dhabi Police.

Colonel Juma Salem Al Dahmani, Acting Director of Abu Dhabi Civil Defense said  that both parties agreed on  developing the proper mechanism to ensure the full implementation of the manual guidelines and provide the highest level of public safety in malls, retail complexes and buildings in general. “The first phase of implementation will cover the various shopping malls. Moreover, work is underway to enhance partnership between all entities concerned with buildings and their owners in support of the implementation process,” noted Colonel Al Dahmani.

The agreement will include setting a general framework for fire safety procedures in buildings and facilities since the beginning of the construction project’s life cycle and post-construction operations, in order to maintain the safety of individuals and property, and to identify responsibilities and obligations of all parties involved in the building operation.

For his part, Waleed Al Mokarrab Al Muhairi, Mubadala's Deputy Group CEO and Chief Executive Officer of Emerging Sectors said, “We, at Mubadala, are delighted to sign this agreement with the General Directorate of Civil Defense in Abu Dhabi. Under the MoU, we will be able to formulate and establish contingency plans for all Mubadala facilities, in direct coordination with the concerned Civil Defense authorities. This would contribute to boost our readiness to handle emergencies, and reinforce our efforts to provide the highest levels of safety and security for all.”

On the same note, Mohammed Khalifa Al Mubarak, CEO of Aldar Properties, welcomed the opportunity to work with the Ministry of Interior to ensure the safety of UAE citizens, residents and visitors alike. “This MoU will boost cooperation efforts between the public and private sectors for the service of community members in Abu Dhabi. It also reaffirms our full and continuing commitment to apply the highest standards of safety at different properties and facilities of Aldar,” he explained. In conclusion, Al Mubarak praised the efforts of the Abu Dhabi Civil Defense to provide a safe and secure environment throughout the Emirate.

For more information about:

The Ministry of Interior, please click HERE

Abu Dhabi Police, please click HERE

Follow us and check our Social Media feeds on: YouTube, Facebook and Twitter

The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.

Contacts

The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department

Abu Dhabi Police GHQ - Security Media

Chris Cron +971-(0)-50-987-1317

E-mail: cron.media@hotmail.com



La police française salue l'efficacité des autorités sécuritaires aux Emirats Arabes Unis dans l'application des plus hautes normes internationales

Lors de la cérémonie de l'obtention du diplôme du cours "Droits de l'homme" à Abu Dhabi

ME NewsWire

ABU DHABI, Emirats Arabes Unis - Mardi 30 Septembre 2014

Le commandant-général Marc Boudet, de l'Inspection générale de la police française, a salué l'efficacité des autorités policière et sécuritaire aux Emirats Arabes Unis visant à mettre en œuvre les meilleures normes internationales, en fournissant des services aux membres de la communauté, renforcer la sécurité, et améliorer les compétences des membres du personnel de la police. Notant que les Emirats Arabes Unis est un pays pionnier en matière des droits de l'homme grâce à ses agents de sécurité avancés; le commandant Boudet a également salué les efforts exercés par la police d'Abu Dhabi pour l'utilisation de leur vaste expérience et connaissances dans leurs efforts diligents afin d'atteindre les plus hautes normes d'excellence.

Ces remarques ont été faites lors de la cérémonie de célébration de l'obtention du diplôme du cours «Droits de l'Homme et la Gestion de l'Ethique dans la vie de travail quotidienne», tenue jeudi à l'hôtel Hilton Abu Dhabi Corniche, par le département de la Formation des Ressources humaines à la direction générale de la Police d'Abu Dhabi. Le commandant général Boudet, un expert en matière de ​​l'éthique de travail de la police, de la conduite, et des organisations internationales concernant les droits de l'homme, a donné le cours avec le colonel Pierre François Guérin, de la police française.

Le cours a été conçu pour l'échange et le renforcement de l'expertise entre les EAU et la police française à l'égard des pratiques liées à l'éthique du travail et des droits de l'homme. Le commandant général Boudet a également expliqué que les services de police à travers le monde sont responsables de leur observation et leur respect des droits de l'homme.

Le lieutenant-colonel Saleh Saeed Al Amoudi, directeur de la branche de la Coopération internationale à la direction de la Formation, a indiqué que les cours de formation menés par la direction générale des Ressources humaines, représentés par le département de la Formation, visent à améliorer principalement le travail de la police et fournir les meilleurs services de sécurité à travers un corps de police hautement qualifié. "Le département fait appel  aux meilleurs experts internationaux afin de fournir un aperçu de leurs propres expériences scientifiques et pratiques aux membres du personnel de la police au siège principal de la Police d'Abu Dhabi," a-t-il conclu.

Pour de plus amples informations sur:

Le ministère de l'Intérieur, veuillez cliquer ICI

La Police d'Abu Dhabi, veuillez cliquer ICI

Rejoignez-nous et consulter nos dernières informations sur les médias sociaux sur: YouTube, Facebook et Twitter

Contacts

Le Secrétariat général des Affaires tactiques et du département de la sécurité des Médias du ministère de l'Intérieur des Emirats Arabes Unis

Siège principal de la Police d’Abu Dhabi – Sécurité des Médias

Chris Cron +971-(0)-50-987-1317

Courriel électronique: cron.media@hotmail.com









Permalink: http://www.me-newswire.net/news/12235/fr

Hilton HHonors encourage ses membres à voter pour choisir la promotion de fin d’année

Les membres votent pour gagner, soit des Double Points à compter du deuxième séjour, ou 1 000 points bonus pour chaque nuitée du jeudi au lundi

MCLEAN, Virginie - Mardi 30 Septembre 2014 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)--Hilton HHonors, le programme de fidélisation des 11 marques d’hôtels distinctes de Hilton Worldwide’s, a annoncé aujourd’hui sa dernière promotion à l’échelle mondiale. Pour la première fois de son histoire, le programme Hilton HHonors invite ses membres à participer à la conception de la promotion. Les membres de HHonors sont invités à voter pour gagner soit des Double HHonors Points à compter du deuxième séjour, ou 1 000 points bonus pour chaque nuitée du jeudi, vendredi, samedi, dimanche et lundi. L’offre qui recevra le plus de votes dès maintenant et jusqu’au 4 octobre 2014 servira la promotion officielle qui commencera le 1er novembre 2014 et durera jusqu’au 31 janvier 2015 pour les membres enregistrés du programme Hilton HHonors qui séjourneront dans l’une des enseignes participantes Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Curio – A Collection by Hilton, Doubletree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton, et Hilton Grand Vacations.

En plus d’autoriser les membres du programme à voter pour leur offre bonus favorite, Hilton HHonors demande aux membres d’aider à choisir les bénéficiaires des donations du programme HHonors pour la période des fêtes et du Nouvel An. Le programme de charité avec le plus de votes recevra un don de 200 000 $, tandis que les deux autres recevront 50 000 $. Les membres peuvent choisir entre les trois associations caritatives suivantes :

    Mercy Corps
        Mercy Corps est une agence humanitaire d’envergure mondiale dédiée à sauver et améliorer la vie des gens dans les parties les plus défavorisées du monde.
    Oxfam
        Oxfam est une organisation internationale de développement qui mobilise la puissance des populations contre la pauvreté.
    Save the Children
        Save the Children investit dans l’enfance – tous les jours, en temps de crise et pour notre avenir. Aux États-Unis et dans le monde entier, nous donnons aux enfants un bon départ, la possibilité d’apprendre et la protection contre les préjudices.

« Nous mettons nos membres HHonors aux commandes, en leur demandant de nous aider à concevoir la promotion et le bonus qu’ils recevront en y participant », a déclaré Mark Weinstein, responsable monde de la fidélisation et des partenariats. « Cette promotion de fin d’année permet aux membres, non seulement d’avoir une voix active sur le moyen de créer les expériences de voyage les plus enrichissantes, mais leur donne également l’occasion de soutenir une caritative qu’ils affectionnent. »

Pour participer à cette promotion, les membres peuvent voter sur HHonors.com/Vote dès aujourd’hui et jusqu’au 4 octobre 2014. La promotion officielle sera annoncée à la fin du mois d’octobre. Pour plus d’informations ou pour devenir un membre du programme Hilton HHonors, veuillez visiter le site HHonors.com.

À propos de Hilton HHonors

Hilton HHonors, le programme de fidélisation primé des onze enseignes distinctes du groupe hôtelier Hilton Worldwide, offre à ses 40 millions de membres plus d’options de gagner et d’échanger des points que tous les autres programmes de ce genre, ce qui leur permet de vivre des expériences dignes d’être partagées dans plus de 4 200 hôtels répartis dans 93 pays et territoires. Les membres de HHonors peuvent désormais échanger des points contre n’importe quelle chambre, n’importe où, n’importe quand, y compris les suites les plus luxueuses, grâce à l’une des quatre récompenses de chambre suivantes : Premium Room Rewards (Récompenses par octroi de chambre de luxe), Room Upgrade Rewards (Récompenses par surclassement de chambre), Points & Money Rewards (Récompenses par octroi de points et d’argent) et Standard Room Rewards (Récompenses par octroi de chambre standard). En outre, les membres de HHonors peuvent utiliser leurs points, notamment pour acquérir des récompenses sous forme d’expériences uniques, de forfaits marchandises et vacances et pour faire des dons de bienfaisance et bien plus. HHonors est également le seul programme de fidélisation à offrir des promotions « No Blackout Dates » (sans restriction de date) et « Points & Miles » (des points et des miles) pour un seul et même séjour dans les enseignes hôtelières participantes du groupe à travers le monde, notamment Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Curio – A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton et Hilton Grand Vacations. L’adhésion à HHonors est gratuite et les voyageurs peuvent s’inscrire en ligne en visitant le site www.HiltonHHonors.com ou en se connectant à Hilton HHonors à l’adressenews.hiltonhhonors.com. Par ailleurs, les membres peuvent désormais faire des réservations, gérer leurs comptes et utiliser les offres spéciales avec la nouvelle application Hilton HHonors mobile pour iPhone.

À propos de Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE : HLT) est le leader mondial dans l’hospitalité, couvrant le secteur du logement depuis les hôtels et complexes touristiques de luxe et à service complet aux suites de long séjour et hôtels à prix moyens. Depuis 95 ans, Hilton Worldwide reste fidèle à sa tradition qui est d’offrir à tous ses clients la meilleure expérience de séjour. Le portefeuille de la société compte onze grandes enseignes mondiales regroupant 4 200 hôtels et complexes en multipropriété gérés sous divers statuts (contrat de gestion hôtelière, en franchise, en propriété ou en location), soit un total de 690 000 chambres dans 93 pays et territoires : Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, Doubletree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hôtels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton et Hilton Grand Vacations. La société gère également le programme de fidélisation primé Hilton HHonors®. Visitez news.hiltonworldwide.com pour de plus amples informations et retrouvez Hilton Worldwide sur www.facebook.com/hiltonworldwide, www.twitter.com/hiltonworldwide, www.youtube.com/hiltonworldwide,www.flickr.com/hiltonworldwide et www.linkedin.com/company/hilton-worldwide.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

Contacts

Blake Rouhani

Hilton Worldwide

(703) 883 6615

blake.rouhani@hilton.com

news.hiltonhhonors.com









Permalink: http://me-newswire.net/news/12240/fr

" الداخلية": عبور الحجاج منفذ الغويفات بيسر وسهولة


وزعت كمامات للوقاية من الغبار ومظلات شمسية

ابو ظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة - يوم السَّبْت 27 سبتمبر 2014 [ME NewsWire]

عبر 13 ألفاً و136 شخصاً من الدولة وسلطنة عمان  منفذ الغويفات، بيسر وسهولة إلى الأراضي المقدسة لأداء فريضة الحج، ووفرت وزارة الداخلية  للحجيج جميع الخدمات بالتعاون مع الشركاء، متضمنة  توزيع كمامات للوقاية  من  مضار الغبار والجسيمات الدقيقة ومسببات الأمراض،  ومظلات للوقاية من أشعة الشمس، حفاظا على صحتهم وسلامتهم، و"حافظة مستندات" لحماية وثائق الحجيج من التلف والضياع.

وكانت شرطة أبوظبي  أطلقت مبادرة توعية للحجاج؛ نفذتها  إدارة الإعلام الأمني، في الأمانة العامة لمكتب سمو نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، بالتعاون مع الإدارات الشرطية المعنية، وذلك ضمن حملة "سلامتك" لتوعية الحجاج باشتراطات الوقاية والسلامة، وتعريفهم بعدد من الخدمات التي تقدمها شرطة أبوظبي عبر فرقها، وتعزيز جهود التوعية ورفع درجة السلامة خصوصاً المرورية؛ من أجل موسم حج آمن من دون حوادث.

وذكر العقيد خميس  المرر، مدير إدارة شرطة أمن المنافذ والمطارات في القيادة العامة لشرطة أبوظبي،  أنه تم  تخصيص ثلاث خيام للحجاج مزودة بوسائل الراحة، وتوزيع 7 آلاف كمامة للوقاية من مضار الغبار؛ باعتبار صحة وسلامة الحجاج غاية في الأهمية  لدى شرطة أبوظبي  التي تحرص دوماً على تعزيز الجهود المعنية بهذا الشأن.

 واشار  إلى  أن  شرطة أبوظبي أحاطت  الحجاج بكامل الرعاية  والعناية اللازمة خلال تواجدهم في المنفذ، بالتعاون مع  مؤسسة زايد العليا للرعاية الإنسانية والهلال الأحمر، وبلدية المنطقة الغربية والهيئة العامة للشؤون الإسلامية والأوقاف ومستشفى السلع ومؤسسة التنمية الأسرية فرع السلع.

وأكد  العمل بروح الفريق الواحد لضمان الخدمات المتميزة على نحو يشعر الحجيج بالاطمئنان؛ وبحجم العناية  التي  قدمتها تلك الجهات من خلال التنسيق المشترك، موضحاً توفير سيارة إسعاف تابعة للإسعاف والإنقاذ مجهزة بالمعدات والوسائل الطبية المتطورة تتسع إلى عشرة أسرّة لتقديم الإسعافات الأولية، والرعاية الطبية للحجاج عند الضرورة ، فضلاً عن التنسيق مع مستشفى السلع لاستقبال أية حالة تستدعي استكمال العلاج في المستشفى .

وذكر المرر أنه تم توفير خدمة إصلاح  حافلات الحجيج على الطرق من خلال ورشة خصصت لهذه الغاية على مدار الساعة، لتمكين الحجاج من المغادرة إلى الأراضي المقدسة دون تأخير في حال تعرض حافلاتهم للأعطال الفنية، في ما  وزع طلبة مدارس منطقة السلع عبوات مياه الشرب  والعصير على الحجاج؛ وقدموا المساعدة لهم للمساهمة في التسهيل عليهم خلال رحلة سفرهم.

وأوضح أنه تم استقبال الحجاج في خيمة خاصة؛ وإنهاء إجراءات سفرهم بيسر وسهولة في زمن قياسي لا يتجاوز دقائق معدودة، وتقديم التوعية وخدمات الضيافة من الجهات الحكومية، مشيراً إلى أن شرطة أبوظبي زادت في عدد الموظفين العاملين بقسم الجوازات للإسراع في إنجاز معاملات الحجاج، والعمل على مدار الساعة، في ما  سيتم استقبال الحجاج عند عودتهم من الأراضي المقدسة في خيمة خاصة لإنهاء إجراءات دخولهم بيسر وسهولة .

وأشاد  بتعاون الإسعاف والإنقاذ والجمارك والمؤسسات المعنية  مع قسم جوازات منفذ الغويفات، وتضافر جهودها ما ساعد في  تسهيل وتبسيط إجراءات ومعاملات مغادرة حجاج بيت الله الحرام، في ما تم التعاون مع مركز شرطة طريف  لتقديم الدعم والمساعدة للحجاج المستخدمين للطريق الدولي عبر المنفذ من خلال تكثيف الدوريات على الطريق البري لضمان سلامتهم.

للمزيد من المعلومات عن:

وزارة الداخلية، الرجاء النقر هنا

شرطة أبوظبي، الرجاء النقر هنا

يمكنكم متابعتنا والاطلاع على آخر أخبارنا على مواقع التواصل الإجتماعي على: يوتيوب، فيسبوك، تويتر

Contacts

الأمانة العامة لمكتب سمو وزير داخلية دولة الإمارات العربية المتحدة، إدارة الشؤون الفنية والإعلام الأمني

القيادة العامة لشرطة أبوظبي - الإعلام ألأمني



الصحافة العربية:

شرف الدين الطاهر  00971503196353

نبيـل عويـدات 00971509992139

مجدي الكساب 00971506625470



تنسيق التغطيات الصحفية:

سمير خميس 00971508242353





Permalink: http://me-newswire.net/ar/news/-12246/ar

MOI: Smooth Crossing for Pilgrims at Al Ghuwaifat Border


Distributed Anti-Dust Masks and Umbrellas


Abu Dhabi, United Arab Emirates - Saturday, September 27th 2014 [ME NewsWire]
More than 13,136 pilgrims from the UAE and the Sultanate of Oman have crossed the Al Ghuwaifat Border on their way to perform the Hajj rituals in the Holy Land. The Ministry of Interior, in cooperation with its partners, has provided pilgrims with a wide range of services to make their travel comfortable.  These services included the distribution of medical masks to protect them against the harmful effects of dust, fine particles and pathogens; in addition to umbrellas to shield them against the blazing sun, and document folders to protect their documents against damage or loss.
The Abu Dhabi Police had launched an awareness campaign for pilgrims designed to raise the awareness of pilgrims about safety and prevention requirements. The initiative is implemented by the Security Media Department at the General Secretariat of the Office of H.H Deputy Prime Minister and Minister of Interior, in cooperation with concerned police departments and comes as a part of its social campaign under the slogan “Your Safety”. It also aims to familiarize pilgrims with the services provided by Abu Dhabi Police through their different teams, to promote awareness-raising efforts, and increase safety levels, especially traffic safety, to ensure a safe and accident free pilgrimage.
Colonel Khamis Musbah Al Marar, Head of Ports and Airports Security Department at Abu Dhabi Police General Headquarters, noted that three tents were set up for pilgrims that are equipped with all amenities. Seven thousand medical masks were also distributed to protect pilgrims against the health damages of dust particles. “The safety and health of pilgrims is a top priority for Abu Dhabi Police, which constantly seek to promote efforts in this regard,” he noted.
Adding further, Colonel Al Marar stated that Abu Dhabi Police cater to the need of all pilgrims while they are waiting  at the Port, in cooperation with the Zayed Charitable and Humanitarian Foundation, the Red Crescent, the Western Region Municipality, the General Authority of Islamic Affairs and Endowments, Al Sila Hospital, and the Family Development Foundation in Al Sila.
Colonel Al Marar noted that the various entities at the port are working as one team through mutual cooperation to guarantee distinguished services to alleviate the pilgrims’ tiresome and long journey. “Medical and ambulance services are also provided that can accommodate up to 10 beds to handle emergency situations and administer first aid to pilgrims. There is also full coordination with Al Sila Hospital to receive any emergency case that requires in-hospital treatment,” he added.
Colonel Al Marar also noted that mechanical workshops have been provided around the clock to fix any bus malfunction, to allow pilgrims to continue their journey to the Holy Land without delay. School students from Al Sila region distributed water bottles and fruit juices to pilgrims to smooth out their travel.
Moreover, Colonel Al Marar explained that pilgrims were received in a special tent, to expedite their travel procedures in record time, while enjoying awareness and hospitality services offered by government entities. “Abu Dhabi Police has also increased the number of personnel operating the Passports Section at the port who work around the clock to ensure a speedy completion of all transactions. Returning pilgrims will also benefit from similar services upon their return from the Holy Land,” he continued.
In conclusion, Colonel Al Marar praised the cooperation of the rescue and ambulance teams,  Customs and other concerned entities  with the Al Ghuwaifat Border point, and their  efforts to streamline  procedures and transactions for pilgrims' travelling to perform this year’s Hajj rituals.  “Cooperation is also underway with Tarif Police Station to provide support and assistance for pilgrims travelling on the International Highway through the Port, by intensifying patrols on the highway to maintain their safety.
For more information about:
The Ministry of Interior, please click HERE
Abu Dhabi Police, please click HERE
Follow us and check our Social Media feeds on: YouTube, Facebook and Twitter
The Arabic-language text of this announcement is the official, authoritative version. Translations are provided as an accommodation only, and should be cross-referenced with the Arabic-language text, which is the only version of the text intended to have legal effect.
Contacts
The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department 
Abu Dhabi Police GHQ - Security Media
Chris Cron +971-(0)-50-987-1317
E-mail: cron.media@hotmail.com




Permalink: http://me-newswire.net/news/12246/en