Thursday, January 31, 2013

NetCracker Joins Select Industry Leaders as Sponsor of TM Forum’s Middle East Summit 2013


Middle East Summit Explores Ways That New Digital Services Can Boost Profits for Service Providers 


 - Thursday, January 31st 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)-- From the NetCracker Press Office

What: NetCracker Technology will join a select group of industry leaders who are sponsoring the TM Forum Middle East Summit 2013. This year’s conference explores issues related to boosting revenues through new digital services: specifically, it examines what types of innovative new services operators can offer, what changes they need to make to ensure a successful launch, and what strategies they should employ to ensure growth.

Where:Grosvenor House, Dubai, U.A.E.

When:February 4–5, 2013

Details:This year’s conference will help service providers:

    Learn about the new digital services that will impact their business
    Understand how to launch successful new digital services
    Learn how to boost profitability through customer experience, product bundling, and pricing strategies
    Develop best practices to help transform their business

NetCracker Technologyis the leading provider of BSS/OSS solutions to service providers around the world. From billing, customer care, and real-time charging and policy solutions, to resource and network management, service fulfillment & assurance, NetCracker Technology is a leading provider of BSS/OSS solutions to the telecommunications, cable, broadband and satellite, and utilities industries. The company’s innovative, end-to-end solutions enable service providers to operationalize next-generation connectivity, maximize the convergence of network and IT, monetize content, and deliver a compelling customer experience.

To schedule a meeting with NetCracker at the event, please contact Juliet Shavit at jshavit@smartmarkusa.com. For full event details and program updates, click here.

About NetCracker Technology

NetCracker Technology, a subsidiary of NEC Corporation, is the leading provider of BSS/OSS solutions to service providers around the world. NetCracker’s comprehensive, end-to-end BSS/OSS offering includes billing, customer care, online rating & charging, resource and network management, IT platforms, and service fulfillment & assurance, as well as an extensive professional services portfolio that includes managed services and end-to-end outsourcing. Our innovative, end-to-end BSS/OSS solutions enable service providers to operationalize next-generation connectivity, maximize the convergence of network and IT, monetize content, and deliver a compelling customer experience. For more information, please visit www.NetCracker.com.

NetCracker is a registered trademark of NetCracker Technology Corp. All other company or product names mentioned in this press release may be trademarks or registered trademarks of the respective companies with which they are associated.

About NEC Corporation

NEC Corporation is a leader in the integration of IT and network technologies that benefit businesses and people around the world. By providing a combination of products and solutions that cross utilize the company’s experience and global resources, NEC’s advanced technologies meet the complex and ever-changing needs of its customers. NEC brings more than 100 years of expertise in technological innovation to empower people, businesses and society. For more information, visit NEC at http://www.nec.com.

NEC is a registered trademark of NEC Corporation. All Rights Reserved. Other product or service marks mentioned herein are the trademarks of their respective owners. © 2013 NEC Corporation.

Contacts

SmartMark Communications for NetCracker

Juliet Shavit, +1-215-504-4272

jshavit@smartmarkusa.com



or

NetCracker Technology

Joanna Larivee, +1-781-419-3374

Joanna.Larivee@NetCracker.com







Permalink: http://me-newswire.net/news/6834/en

"نت كراكر" تنضم إلى نخبة قادة القطاع بصفة راعِ لقمة تي أم فوروم الشرق الأوسط 2013


قمة الشرق الأوسط تبحث سبل تعزيز الخدمات الرقمية الجديدة لأرباح مقدمي الخدمات

 يوم الخَمِيس 31 يناير 2013 [ME NewsWire]

(بزنيس واير)-- من المكتب الإعلامي لـ"نت كراكر"
الفعالية: سوف تنضم "نت كراكر تكنولوجي" إلى مجموعة مختارة من قادة القطاع يقومون برعاية قمة "تي إم فوروم"  الشرق الأوسط 2013. ويستعرض المؤتمر هذا العام القضايا المتصلة بتعزيز الإيرادات من خلال الخدمات الرقمية الجديدة: وسيقوم على وجه التحديد، باستكشاف أنواع الخدمات الجديدة المبتكرة التي يمكن للمشغلين توفيرها، وما هي التغييرات التي يحتاجون إلى الاضطلاع بها لإجراء لضمان عملية إطلاق ناجحة، وما هي الاستراتيجيات التي ينبغي أن يستخدموها لضمان نموهم.
المكان: فندق جروفنر هاوس، دبي، الإمارات العربية المتحدة.
الزمان: : 4 و5 فبراير، 2013
التفاصيل: : سيساعد مؤتمر هذا العام مقدمي الخدمة على:
·        التعرف على الخدمات الرقمية الجديدة التي من شأنها أن تؤثر في أعمالهم
·        فهم كيفية إطلاق الخدمات الرقمية الجديدة بنجاح
·        معرفة كيفية زيادة الربحية من خلال تجربة العملاء، وتجميع المنتجات، واستراتيجيات التسعير
·        تطوير أفضل الممارسات للمساعدة في تحويل أعمالهم
"نت كراكر تكنولوجي"هي المزود الرائد لعمليات الاتصالات وأنظمة الإدارة لمزودي خدمة الاتصالات في أنحاء العالم. وتشمل هذه الحلول الفواتير، وخدمة العملاء، والتسعير بالوقت الحقيقي وحلول السياسات، علاوة على إدارة الموارد والشبكات، وتلبية الخدمات والضمان.  كما أن "نت كراكر تكنولوجي" هي المزود الرائد لعمليات الاتصالات وأنظمة الإدارة لقطاعات الاتصالات السلكية واللاسلكية، والكابل، والنطاق العريض، والأقمار الصناعية، والمرافق. وتسمح تسمح حلول الشركة المبتكرة في مجال أنظمة دعم الأعمال/أنظمة دعم العمليات المتكاملةلمقدمي الخدمات بتفعيل عمليات الاتصال للجيل القادم وتحقيق أقصى قدر من التقارب بين الشبكة وتقنية المعلومات، وتحويل المحتوى إلى نقد، وتقديم تجربة عملاء مقنعة.
لترتيب لقاء مع شركة "نت كراكر"" في هذه الفعالية، يرجى الاتصال بـالسيدة "جولييت شافيت" على البريد الإلكتروني التالي: jshavit@smartmarkusa.com. للحصول على تفاصيل كاملة عن الفعالية وتحديثات حول البرنامج، انقر هنا.
نبذة عن "نت كراكر تكنولوجي"
"نت كراكر تكنولوجي" التابعة لشركة “إن إي سي كوربوريشن"، هي المزود الرائد لعمليات الاتصالات وأنظمة الإدارة لمزودي خدمة الاتصالات في أنحاء العالم. وتشمل التقدمات المبتكرةفي مجال أنظمة دعم الأعمال/أنظمة دعم العمليات المتكاملة،حلول الفواتير، وخدمة العملاء، والتصنيف والتسعير عبر الإنترنت، وإدارة الموارد والشبكات، ومنصات تقنية المعلومات، وتلبية الخدمات والضمان. هذا بالإضافة إلى محفظة خدمات مهنية واسعة تشمل الخدمات المدارة وتقديم الخدمات النهاية إلى النهاية الخارجية. كما تسمح حلولنا المبتكرة في مجال أنظمة دعم الأعمال/أنظمة دعم العمليات المتكاملةلمقدمي الخدمات بتفعيل عمليات الاتصال للجيل القادم وتحقيق أقصى قدر من التقارب بين الشبكة وتقنية المعلومات، وتحويل المحتوى إلى نقد، وتقديم تجربة عملاء مقنعة. ولمزيد من المعلومات، الرجاء زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.NetCraker.com.
"نت كراكر هي علامة تجارية مسجلة لشركة "نت كراكر تكنولوجي". إن جميع أسماء أو منتجات الشركة الأخرى المذكورة في هذا البيان الصحفي قد تكون علامات تجارية أو علامات تجارية مسجلة للشركات المعنية والتي ترتبط بها.
لمحة عن شركة "أن إي سي"
إن مؤسسة "أن إي سي" هي إحدى الشركات الرائدة في العالم في مجال في مجال دمج تكنولوجيا المعلومات والشبكات التي تفيد الشركات والأفراد في أنحاء العالم أجمع. ومن خلال توفير مزيج من المنتجات والحلول التي ترتكز إلى خبرة الشركة والموارد العالمية، تلبي تقنيات "أن إي سي" المتقدمة احتياجات الزبائن دائمة التغيّر. كما تتمتع "أن إي سي" بأكثر من 100 عام من الخبرة في مجال الابتكار التكنولوجي الهادف إلى دعم وتمكين الأفراد، والشركات، والمجتمع. للحصول على معلومات إضافية، يرجى زيارة موقع شركة "أن إي سي" على الرابط التالي: http://www.nec.com.
"أن إي سي" هي علامة تجارية مسجلة لشركة "أن إي سي". جميع الحقوق محفوظة. إن جميع أسماء أو منتجات الشركة الأخرى المذكورة في هذا البيان الصحفي قد تكون علامات تجارية أو علامات تجارية مسجلة للشركات المعنية والتي ترتبط بها.
إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة، أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

Contacts


"سمارتمارك كوميونيكيشن" لصالح "نت كراكر"
جولييت شافيت
0012155044272
البريد الالكتروني: jshavit@smartmarkusa.com


أو 
"نت كراكر تكنولوجي"
جوانا لاريفي
0017814193374
البريد الالكتروني:  Joanna.Larivee@netcracker.com




Permalink: http://www.me-newswire.net/ar/news/6834/ar

Le JSCP (Japan Smart City Portal, ou Portail des villes japonaises intelligentes) fournit des informations améliorées sur les dernières tendances concernant les expériences de vérification des Villes intelligentes du Japon...

Informations sur les dernières tendances en matière d'expériences de vérification en cours à Yokohama, Toyota, Keihanna (Kyoto) et Kitakyushu, fournies en langues anglaise, chinoise et japonaise.


TOKYO - Jeudi 31 Janvier 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE) -- Le JSCP (Japan Smart City Portal, ou Portail des villes japonaises intelligentes) fournit des informations améliorées sur les dernières tendances concernant les expériences de vérification des Villes intelligentes du Japon, à l'intention du monde entier.

Des projets d'expériences de vérification des systèmes sociaux et des énergies nouvelle génération visant à mettre en place des villes et des communautés intelligentes se déroulent actuellement au Japon. Le site portail du JSCP fournit des informations sur les dernières tendances concernant ces projets. Les présentations portent sur un large éventail d'initiatives, dont les résultats vérifiés des projets DR (Demand Response, ou Réaction à la demande) et V2H (Vehicle to Home, ou Véhicule à domicile) instaurés durant l'été 2012, et sont consultables aux pages suivantes : http://jscp.nepc.or.jp/en/en anglais, http://jscp.nepc.or.jp/cn/en chinois, et http://jscp.nepc.or.jp/en japonais.

Les expériences de vérification des systèmes sociaux et des énergies nouvelle génération représentent une initiative menée par le Ministère de l'industrie, du commerce et de l'économie du Japon, avec pour objectif de mettre en place des réseaux intelligents, de même que des villes et des communautés intelligentes. Outre le fait d'apporter une visibilité certaine à la demande et l'approvisionnement énergétiques, cette initiative couvre également tout un panel de thèmes différents, dont la maitrise des appareils ménagers et des équipements de chauffage de l'eau, etc., à travers l'émission des DR, l'utilisation des V2H, HEMS (Home Energy Management Systems, ou Système de gestion de l'énergie domestique) ou des BEMS (Building Energy Management Systems, ou Systèmes de gestion de l'énergie du bâtiment), et le recours aux CEMS (Community Energy Management Systems, ou Systèmes de gestion de l'énergie communautaire) afin d'optimiser l'utilisation énergétique sur des zones entières.

Quatre zones ont été sélectionnées pour participer à ces expériences de vérification - la ville de Yokohama, la ville de Toyota, la cité des sciences de la ville de Keihanna (dont le nom officiel est Kansai Science City), et la ville de Kitakyushu ; les expériences porteront sur différents aspects, depuis la technologie à l'organisation et modèles commerciaux.

Le JSCP propose des articles en langues japonaise, anglaise et chinoise pour procurer au monde entier des informations sur la technologie afférente aux réseaux intelligents et aux villes et communautés intelligentes du Japon. Le JSCP est exploité par le New Energy Promotion Council, (ou Conseil de promotion des énergies nouvelles) (http://www.nepc.or.jp/), dans l'objectif de promouvoir les expériences de vérification.

Pour en savoir plus, veuillez visiter le site du JSCP. Version anglaise = http://jscp.nepc.or.jp/en/, Version chinoise = http://jscp.nepc.or.jp/cn/, Version japonaise = http://jscp.nepc.or.jp/

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

Contacts

Demandes de renseignements :

En anglais : https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1209en/index.html

En chinois : https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1209cn/index.html

En japonais : https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1206/index.html









Permalink: http://me-newswire.net/news/6832/fr

Qatar University pioneers new “electronic nose”

ME Newswire

Doha, Qatar - Thursday, January 31st 2013

A research team at Qatar University (QU) unveiled its latest progress to develop a cheap and efficient “electronic nose” for sensing toxic gases.

The researchers at QU’s multidisciplinary Center for Advanced Materials (CAM) are working with conducting polymers such as polyaniline, polypyrole and polythiophene to create sensors which could be used to sense gaseous pollutants in the atmosphere. This could be of particular use in the petrochemical industry, where metal oxide sensors are currently used, but which are expensive, can only operate under high temperatures and require long recovery periods after each gas exposure. The polymer sensors would also be useful in the electronic engineering industry, for analyzing gases.

Harnessing conducting polymers’ advantages – they are relatively inexpensive, can function in low temperatures and can be exposed repeatedly to gases – the researchers have been working to stabilize conducting polymers and reduce their weaknesses. They have been blending them with some insulating polymers and improved their conductivity through doping them with different acids or some metal oxides in nano scale.

Once dried, the blended solution can then be shaped into a thin, freestanding flexible film which is then tested for its suitability as a gas sensor. Each blend is then analyzed for information about its chemical structure, thermal stability and electrical property, then exposed to various gases and its sensitivity to theses gases under different atmospheric conditions is tested. The polyaniline sensors performed particularly well in all the tests and the researchers  blended it with insulating polymers such as polystyrene, polyvinyl alcohol or polyvinyl chloride to improved its mechanical strength.

The latest laboratory tests exposed these polyaniline sensors to carbon dioxide and ammonia gases, and they successfully detected the concentration of the gases, with even small changes in gas concentration reflected in the conductivity change of the polymer.

The next stage is to dope the sensors with nano metal oxides. Other plans include developing sensors for detecting toxic gases such as hydrogen sulphide and nitrogen oxide. While current tests are carried out in lab conditions, field tests are scheduled to follow.

CAM Director Dr Mariam Al-Ali Al-Ma’adeed said: “This research is at a really exciting stage. The lab tests have been successful in identifying new cheap and efficient ways of identifying toxic gases. These sensors could play a significant role in petrochemical industry as well as having a number of uses in electronic engineering applications. We are looking forward to seeing how they perform in the field.”

The research team includes Associate Professor and CAM Director Dr Mariam Al-Ali Al-Ma’adeed, research associate and External Manager Dr Noor Al-Thani, associate researcher Dr Nabil Madi and post-doctoral researcher Dr Jolly Bhadra.

ENDS

About Qatar University:

Qatar University is the first and only national university in Qatar.  Established in 1973, it serves over 12,000 students and offers more than 60 specializations. The organization is committed to providing high-quality education to Qatari and international students in areas of national priority.  Its academic programs are aligned with established international standards and best practices. This was achieved through accreditation of many of its colleges, programs and courses by leading international accrediting bodies such as ABET and AACSB.

www.qu.edu.qa

Contacts

Media enquiries:

Lesley Walker

+974 7779 3546

lesley@qu.edu.qa

فريق أبحاث رائد من جامعة قطر يبتكر جهاز استشعار جديد



الدوحة، قطر - يوم الخَمِيس 31 يناير 2013 [ME NewsWire]
كشف فريق بحثي في جامعة قطر عن أحدث التطورات لإنتاج جهاز "الأنف الإلكترونية" بسعر زهيد ومواصفات فنية عالية لاستخدامه كوحدة للاستشعار عن الغازات السامة.
وقام الباحثون في مركز المواد المتقدمة بجامعة قطر بالعمل على استكشاف مجموعة من البوليميرات "المكوثرات" مثل "بولي إثلين" و"بولي بيرول" و" بولي ثايوفين" لإنشاء أجهزة الاستشعار التي يمكن استخدامها للاستقصاء عن الملوثات الغازية في الغلاف الجوي. كما سيكون لها فائدة استخدام عالية  في صناعة البتروكيماويات. علماً بأن أجهزة الاستشعار المستخدمة حالياً مصنوعة من أكسيد المعادن، والتي تعد باهظة الثمن والتي تعمل في درجات حرارة عالية وتحتاج لفترات طويلة لإعادة استخدامها مرة أخرى بعد التعرض للغازات. يضاف إلى ذلك إمكانية استخدام أجهزة البولمير للاستشعار في الصناعات الإلكترونية للقيام بعملية مسح وتحليل لوضع الغازات.
ومن مزايا استخدام البوليمرات "المكوثرات" أنها غير مكلفة نسبياً، ويمكنها العمل في درجات حرارة منخفضة كما يمكن أن تتعرض بشكل متكرر للغازات، وكان الباحثون يعملون لتحقيق الاستقرار للبوليمرات والحد من نقاط ضعفها. وقد تم مزج بعض البوليمرات العازلة وتحسين التوصيل من خلال مجموعة من الأحماض المختلفة أو بعض أكاسيد المعادن في نطاق النانو.
البوليمير وبمجرد أن تجف، يمكن تشكيل الخليط وتحويلها إلى رقيقة مرنة ومن ثم يتم اختبار صلاحياتها كجهاز لاستشعار الغاز. كل مزيج يتم تحليل لمعلومات حول التركيب الكيميائي له لجهة الاستقرار الحراري والمكون الكهربي، ومن ثم يتم تعريضه لمختلف الغازات ودراسة حساستها لتلك الغازات تحت ظروف جوية مختلفة. مجسات استشعار "بولي آنلين" قامت بتجاوز جميع التجارب بشكل جيد، وقام الباحثون بخلطها مع بوليميرات عازلة مثل "البوليسترين"، و"بولي فينيل الكحول" أو "بولي فينيل الكلورايد"، لتحسين قوتها الميكانيكية.
وفي آخر التجارب المخبرية التي أجريت على مجسات الاستشعار "بولي آنلين" تم تعريضها لغاز ثاني أكسيد الكربون وغازات الأمونيا، حيث نجحت في الكشف عن تركيز الغازات، مع حتى التغيرات الطفيفة في تركيز الغاز والتي تنعكس نتيجة لتغيير التوصيل من البوليمر.
وستكون المرحلة التالية من البحث من خلال تنشيط مجسات الاستشعار عبر أكاسيد المعادن بأحجام النانو. وهناك خطط أخرى حيث يقوم الباحثون بتطوير أجهزة استشعار للكشف عن الغازات السامة مثل كبريتيد الهيدروجين وأكسيد النيتروجين. وحالياً يتم تنفيذ الاختبارات في ظروف مخبرية،  ومن المقرر إجراء اختبارات ميدانية للمتابعة في وقت قريب.
وفي تعليقها على الموضوع قالت الدكتورة مريم المعاضيد مديرة مركز المواد المتقدمة في جامعة قطر: نحن في مرحلة مثيرة من هذا البحث، لأن التجارب المخبرية كانت ناجحة في اكتشاف طرق زهيدة الثمن وناجعة لتحديد الغازات السامة. إن اجهزة الاستشعار هذه قد تلعب دوراً مهماً في الصناعات البتروكيميائية كما يمكن استخدامها في عدة تطبيقات في الهندسة الإلكترونية. ونحن نتطلع قدماً لرؤية أدائها الميداني".
جدير بالذكر أن الفريق البحثي يضم في عضويته كل من الدكتورة مريم المعاضيد -دكتور مشارك ومدير مركز المواد المتقدمة في جامعة قطر-، والدكتورة نورة جبر آل ثاني –الباحث المشارك ومدير العلاقات الخارجية بمركز المواد المتقدمة- والدكتور نبيل قاسم ماضي –الباحث المشارك في المركز-، إضافة إلى الدكتورة جولي بهادرا.
-إنتهى-
معلومات عامة للمحرر:
جامعة قطر هي الجامعة الوطنية في قطر ومؤسسة التعليم العالي الأبرز في الدولة منذ انطلاقتها في عام 1973. تحتضن الجامعة اليوم أكثر من 8000 طالب وطالبة وتبلغ نسبة أعضاء هيئة التدريس للطلبة  واحد  لكل 13 طالباً مما ساهم في جعل الجامعة تقف منارة للتعليم العالي والتميز الأكاديمي. تضم الجامعة سبع كليات هي: الآداب والعلوم، الإدارة والاقتصاد، التربية، الهندسة، القانون،  الصيدلة، والشريعة والدراسات الإسلامية. ومع طرح برنامج علوم الرياضة الجديد تقف جامعة قطر كشريك رئيسي مع الدولة في التحضير والإعداد لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022. وتقدم جامعة قطر أكثر من 60 برنامجا أكاديميا ما يجعلها الأكثر تنوعا وشمولا في الدولة يتم تصميم واختيار البرامج المطروحة بالشكل الذي يفي ويلبي المتطلبات المتزايدة للمجتمع القطري. 

Contacts


لمزيد من المعلومات يرجى التواصل مع:
ليزلي وولكر
قسم الإعلام – جامعة قطر
متحرك: 0097477793546
بريد إلكتروني: Lesley@qu.edu.qa





Permalink: http://www.me-newswire.net/ar/news/6836/ar

MEF : les pionniers de Carrier Ethernet 2.0 ouvrent la voie à une déferlante de l'accès Ethernet


SAN DIEGO, Californie - Jeudi 31 Janvier 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)--Une poussée du nombre de fournisseurs d'accès dans la communauté Ethernet, de nouveaux marchés pour les fournisseurs régionaux, des accords de niveau de service orientés application, des réseaux de collecte mobiles et des services infonuagiques optimisés... sont autant d'avantages figurant parmi les offres proposées actuellement, selon Ihab Tarazi, président du conseil d'administration du MEF (MetroEthernet Forum), s'exprimant aujourd'hui à l'occasion de son allocution d'ouverture du gala de remise des certifications aux vingt premiers fournisseurs à offrir des produits certifiés Carrier Ethernet 2.0. Parmi les autres orateurs figurent l'inventeur d'Ethernet, Bob Metcalfe, et le président de MEF, Nan Chen.

« Les réalisations de nos entreprises témoignent de leur engagement exceptionnel pour servir le marché des opérateurs, » a déclaré Ihab Tarazi. « La certification permettra aux opérateurs de service de choisir les fournisseurs d'équipement offrant plus de rapidité, de clarté et de certitude. La certification CE 2.0 marque un tournant dans la vie du MEF et de Carrier Ethernet. »

Les vingt premiers fournisseurs certifiés sont : Accedian, Altera, BTI Systems, Ciena, Cisco, Cyan, FibroLAN, Huawei, Infinera, Juniper Networks, MRV, Omnitron, Overture, PT Inovacao, Pulsecom, RAD Data Communications, Telco Systems, Tellabs, Transition Networks et Transmode.

Le CE 2.0 de nouvelle génération élargit l'objet initial de Carrier Ethernet grâce à de nouvelles possibilités cruciales, notamment des catégories de service multiples, une meilleure gérabilité et une interconnexion simplifiée pour huit types de services normalisés, permettant d'atteindre de nouveaux niveaux d'efficacité pour les réseaux mobiles de collecte, ce qui confère à un grand nombre de fournisseurs d'accès une entrée simplifiée dans la communauté Carrier Ethernet, et établit Carrier Ethernet en tant que service infonuagique de catégorie professionnelle. Selon Nan Chen, président du MEF : « Les principaux indicateurs du marché continuent de dominer l'activité : le développement de bande passante, la migration de données mobile et LTE et la croissance de l'informatique en nuage privée et publique. »

Bob Mandeville, président et fondateur du laboratoire d'essai Lometrix, chargé du processus de test pour le MEF, a souligné les défis posés par les nouvelles normes rigoureuses à respecter : « CE 2.0 est une accréditation difficile à obtenir. Pour être reconnu en tant que fournisseur certifié CE 2.0, chaque entreprise doit passer une suite de 634 tests rigoureux. Plus de 155 entreprises sont aujourd'hui certifiées CE 1.0, et les indicateurs d'adoption de la norme 2.0 sont encourageants. La demande de produits et de services certifiés est un moteur puissant, et nous attendons une augmentation significative des certifications de fournisseurs de service, non seulement sur les marchés établis, mais également dans les économies en développement au cours de l'année 2013. »

Carrier Ethernet est devenu la première réussite du secteur pour la dernière décennie. Pour la première fois cette année, la part de bande passante des services CE excède le total de l'ensemble des services des opérateurs historiques de télécommunications dans le monde entier, ce qui en fait la technologie dominante dans le monde des opérateurs, selon Vertical Systems Group. L'an passé, plus de 1,2 milliard de nouveaux ports Ethernet ont été expédiés (400 millions en connexion filaire et 800 millions en connexion sans fil) selon l'IDC, et Frost & Sullivan, Vertical Systems et Infonetics prévoient que le marché des services totalisera plus de 48 milliards de $ d'ici 2015.

Bob Metcalfe, l'inventeur d'Ethernet, a résumé la cérémonie d'attribution de certificats lors du gala en ces termes : « 40 années après sa création, Ethernet continue d'innover. CE 2.0 offre aux fournisseurs de services et aux distributeurs la capacité à conduire l'interconnexion mondiale et à proposer une foule de services aux entreprises, rapidement et avec des classes de service multiples, et des accords de niveau de service exigeants. Ces vingt entreprises sont les premières à reconnaître cet énorme potentiel. Cela leur confère un avantage concurrentiel notable, car Carrier Ethernet continue de dominer et de surpasser toutes les autres technologies et tous les services sur le marché. »

À propos du MEF :

Le Metro Ethernet Forum (MEF) est une alliance industrielle mondiale qui regroupe plus de 200 organisations dont des fournisseurs de services de télécommunications, des câblo-opérateurs, opérateurs multisystèmes (MSO), des constructeurs d'équipements/de logiciels de réseau, des fournisseurs de semiconducteurs et des organismes de tests. La mission du MEF est d'accélérer l'adoption à travers le monde des services et réseaux Ethernet de classe opérateur. Le MEF élabore des spécifications techniques de la technologie Carrier Ethernet et met en place des accords afin de promouvoir l'interopérabilité et le déploiement de Carrier Ethernet dans le monde entier.

Pour de plus amples informations sur le MEF, y compris une liste complète de ses membres actuels, rendez-vous sur le site Internet du MEF, à l'adresse http://www.MetroEthernetForum.org/

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

Contacts

Contact relations publiques USA et international :

Zonic Group PR

Roland Daniells

+44 (0)870 760 9248

rdaniells@zonicgroup.com



EMOA :

Zonic PR EMEA

UWE Scholz

+49 172 3988 114

uscholz@zonicgroup.de



Asie Pacifique :

Zonic PR Asia

Shirley Yeh

+86 21 321 00018

syeh@ZonicGroup.com

Rightware lance la première gamme de A à Z de logiciels de conception d’interface utilisateur du secteur




Les nouvelles solutions d’interface utilisateur Kanzi 2D et 3D s’étendent à un vaste éventail de marchés, de la téléphonie mobile à l’automobile, en passant par les applications embarquées

ESPOO, Finlande - Jeudi 31 Janvier 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)--Rightware®, le leader dans le domaine des logiciels de conception et d’implémentation d’interface utilisateur (IU), est fier d’annoncer que la version la plus récente de sa solution IU Kanzi® est la première version destinée aux millions d’infographistes et de développeurs d’applications travaillant à des solutions IU pour écrans tactiles. Ciblant tous les infographistes, de ceux travaillant en grande entreprise à des conceptions d’interfaces utilisateurs essentielles à la mission à ceux dans les cabinets de conception de taille moyenne, en passant par les infographistes travailleurs indépendants, qui veulent essayer quelque chose de nouveau, cette toute dernière version de Kanzi est l’une des plus importantes versions ajoutées à Rightware depuis sa création, axée sur la facilité d’utilisation et lançant de nouvelles versions du produit, destinées à un public potentiel encore plus grand.

« Il s’agit de l’une des mises à jour les plus importantes que nous ayons apportées à Kanzi », a affirmé Jonas Geust, PDG de Rightware. « Ayant pris conscience que Kanzi était déjà devenu une technologie essentielle à la mission dans certains marchés verticaux, nous avons commencé à nous concentrer sur une initiative visant à fournir une gamme de produits de A à Z aux capacités haut de gamme destinée aux grandes comme aux petites équipes d’infographistes. Notre objectif est de faire de Kanzi le meilleur choix pour tous en termes de développement d’IU, et la toute dernière version constitue notre premier pas vers cet objectif. »

Kanzi est rapidement en train de devenir un choix populaire chez des clients et partenaires clés dans l’industrie automobile comme c’est le cas dans le secteur de l’électronique grand public. Kanzi réunit un puissant Kanzi Studio (outil de création de contenu d’IU exécuté sur PC), et un moteur multi-plateformes d’infographie et d’interface utilisateur utilisant les ressources efficacement, (Kanzi Engine), dans un progiciel complet. Il s’agit d’une solution complète de création rapide et de déploiement immédiat d’interfaces graphiques utilisateur 2D et 3D avancées pour la téléphonie mobile, l’automobile, les décodeurs, les smart TV et autres appareils embarqués.

« L’interface utilisateur et le système d’infodivertissements sont devenus les éléments clés permettant aux voitures de luxe de se démarquer les unes des autres, qu’ils fournissent les informations nécessaires au conducteur ou qu’ils offrent des options de divertissement dernier cri aux passagers », a déclaré Mathias Halliger, chef de l’architecture, système MMI chez Audi. « Notre étroite relation avec Rightware, témoigne de la façon dont nous sommes en mesure de continuer à mener le secteur en termes de conception de systèmes d’infodivertissements et de tableaux de bord. Nous nous réjouissons des progrès continus que montre Kanzi, et nous sommes ravis que cette solution continue à faire partie de nos systèmes d’infodivertissements primés. »

Kanzi a joué un rôle clé en révolutionnant le système d’infodivertissements de tableau de bord dans l’industrie automobile avec des conceptions primées par Audi et d’autres constructeurs automobiles de premier plan et fournisseurs de niveau 1, ainsi que plusieurs fabricants de smartphones et de tablettes. La société envisage de pénétrer agressivement des marchés nouveaux et émergents, tels que le divertissement, les tablettes mobiles, les smart TV et autres applications verticales intégrées.

Parmi les importantes nouvelles fonctions Kanzi, citons :

    L’importation toute nouvelle de modèle 3D aux formats FBX et Collada, la norme du secteur
    La présentation précise et flexible de texte à l’aide de contrôles IU 3D et 2D
    Un système de mise en page pour les couches IU 2D comprenant contrôles de piles et grilles
    Mises en page proportionnées pour prendre en charge le déploiement d’IU sur des tailles d’écran diverses
    Compression des textures de matériel prenant désormais en charge ATC, ETC et DXT
    Rendu précis de la transparence à l’aide d’alpha prémultiplié

Fonctions pour la convivialité et la productivité :

    Accès sensible au contexte à la documentation de référence et nouveaux tutoriels rapides
    Tutoriels vidéo pour permettre un apprentissage rapide
    Édition visuelle du projet d’IU avec outils de prévisualisation en temps réel
    Accès rapide aux supports dans la nouvelle bibliothèque de documents
    Nombreuses autres améliorations à la navigation dans le projet, aux déclenchements d’événement et à l’éditeur d’animation...

Fonctions remaniées :

    Création facile d’ombres avec le composeur de carte d’ombres
    Rendu précis et rapide des reflets avec le composeur de carte-cube
    Composeurs personnalisés définis par l’utilisateur pour le post-traitement des effets (flou de mouvement, par ex.)
    Consommation de mémoire d’exécution significativement réduite grâce à la nouvelle gestion des ressources

« Nous sommes incroyablement fiers de cette version », a confié Ville Illves, directeur de l’exploitation chez Rightware. « L’année dernière nous avons étudié plus en détail ce que les infographistes et les développeurs souhaitaient, et nous avons commencé à travailler à partir de leurs commentaires. Il nous a fallu beaucoup de travail pour y arriver tout en conservant la conception intuitive et facile à utiliser qui fait de Kanzi une solution séduisante. Nous sommes sûrs que les infographistes et les développeurs sont contents des progrès que nous avons faits jusqu’à maintenant. »

La nouvelle gamme de produits

Il y a trois possibilités d’obtenir une licence Kanzi :

    Essai de Rightware Kanzi 2.6– Essai gratuit de 30 jours pour le développement pour Android
    Version pro de Rightware Kanzi 2.6 - 999 $ pour le développement pour Android avec progiciel de développement pour iOS en option
    Version entreprise de Rightware Kanzi 2.6 - 10 999 $ pour le développement d’applications et de produits embarqués pour Windows, Android, Linux et QNX

Pour une liste complète des produits et fonctions, veuillez consulter : http://www.rightware.com/kanzi-ui-solutions/

Pour télécharger la solution Kanzi gratuite de création d’applications interactives pleine de fonctions, consultez http://www.rightware.com/kanzi-ui-solutions/download-kanzi/

À propos de Rightware

Rightware® est le leader du marché en technologie d’interface utilisateur avancée, desservant les industries de la téléphonie mobile, de l’automobile et autres industries embarquées avec sa solution Kanzi® pour la conception et le déploiement rapides d’interfaces utilisateur. Rightware développe également des outils d’analyse de performance de système leaders sur le marché et son portefeuille de produits renommés comprend la gamme de produits Basemark™ pour diverses utilisations d’analyse comparative, y compris des bancs d’essai de norme industrielle pour OpenGL ES, OpenVG, OpenCL, Android, Linux, et la mesure de performance Windows Mobile. Rightware a son siège à Espoo, en Finlande et des bureaux à Saratoga, en Californie, Shanghai et Munich. Pour plus d’informations : www.rightware.com

Rightware et Kanzi sont des marques de commerce ou des marques déposées détenues et contrôlées exclusivement par Rightware Oy ; elles sont protégées par la loi en vigueur sur les marques de commerce et ne peuvent être utilisées dans aucune mesure sans le consentement écrit exprès préalable de Rightware Oy dans chaque cas. Les autres noms de produit ou de société mentionnés dans ce document peuvent constituer les marques de commerce de leurs propriétaires respectifs.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

Contacts

Contact Rightware :

Derek Perez, +1-408-391-6454

derek.perez@rightware.com

Japan Smart City Portal, Providing Information on the Latest Trends in Japan's Smart City Verification Experiments, Enhanced to Send Information to the World

Information on the Latest Trends in the Verification Experiment Taking Place in Yokohama, Toyota, Keihanna (Kyoto) and Kitakyushu Provided in English, Chinese and Japanese.



TOKYO - Thursday, January 31st 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)-- The Next-Generation Energy and Social Systems Verification Experiment projects aimed at establishing smart cities and smart communities are proceeding in Japan. Japan Smart City Portal is the portal site for providing information on the latest trends in these projects. Introductions to a wide range of initiatives, including the verified results of Demand Response (DR) projects and V2H (Vehicle to Home) projects implemented in the summer of 2012 are available for access onhttp://jscp.nepc.or.jp/en/ in the English language, http://jscp.nepc.or.jp/cn/ in the Chinese language, and http://jscp.nepc.or.jp/ in the Japanese language.

The Next-Generation Energy and Social Systems Verification Experiment is an initiative being carried out by Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry in order to establish smart grids, smart cities and smart communities. In addition to providing visibility over the supply and demand of energy, this initiative involves a diverse range of themes, including controlling home appliance and water heating equipment, etc., issuing DR, the use of V2H, HEMS (Home Energy Management Systems) or BEMS (Building Energy Management Systems), and the use of CEMS (Community Energy Management Systems) in order to optimize the use of energy throughout entire areas.

Four areas were selected to take part in this verification experiment—City of Yokohama, Toyota City, Keihanna Science City (official name: Kansai Science City) and City of Kitakyushu—and experiments will be carried out on various aspects, from technology through to organization and business models.

Japan Smart City Portal (JSCP) provides articles in the Japanese, English and Chinese languages in order to provide the world with information on the technology related to Japan's smart grids, smart cities and smart communities. JSCP is operated by the New Energy Promotion Council (http://www.nepc.or.jp/) to promote the verification experiment.

For more information, Visit the Japan Smart City Portal. English Version = http://jscp.nepc.or.jp/en/, Chinese Version = http://jscp.nepc.or.jp/cn/, Japanese Version = http://jscp.nepc.or.jp/

Contacts

Inquiry Forms:

English: https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1209en/index.html

Chinese: https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1209cn/index.html

Japanese: https://bpcgi.nikkeibp.co.jp/form-cgi/formhtml.cgi?form=jscp1206/index.html









Permalink: http://me-newswire.net/news/6832/en

Lenovo Reports Third Quarter 2012/13 Results


HONG KONG - Thursday, January 31st 2013 [ME NewsWire]

  • Records in pre-tax income of US$246 million and earnings of US$205 million
  • Record quarterly sales of US$9.4 billion
  • Record 14.1 million PC shipments and record 15.9 percent global market share
  • Basic EPS of 1.99 US cents, or 15.42 HK cents
  • Net cash reserves of US$4.2 billion (as of December 31, 2012)

(BUSINESS WIRE)-- Lenovo Group today reported results for its third fiscal quarter ended December 31, 2012. In its best quarter ever, Lenovo continued to outgrow the market in all geographies with record sales, pre-tax income and earnings. Lenovo continued its push towards becoming the world’s leading PC maker and emerging global leader in PC Plus devices, with another quarterly sales record of $9.4 billion, an 12 percent year-over-year increase.

For 13 consecutive quarters, Lenovo has been the fastest growing major PC company. Lenovo was also recognized by IDC as the world’s third largest maker of “smart connected devices,” such as tablets, PCs and smartphones. At the same time, Lenovo had another quarter of record pre-tax income at US$246 million, demonstrating that such rapid growth is being achieved while profits increase.

Lenovo’s third quarter earnings were also a record at US$205 million, an increase of 34 percent over the last year, with gross margin at 11.8 percent. Gross profit for the third fiscal quarter increased 15 percent year-over-year, to US$1.1 billion, while operating profit for the third quarter was US$243 million, a 26 percent increase year-over-year. Basic earnings per share for the third fiscal quarter was 1.99 US cents, or 15.42 HK cents. Net cash reserves as of December 31, 2012, totaled US$4.2 billion.

The Company’s ‘Protect and Attack’ strategy – protecting the two profit pools of global commercial PC and the China businesses, while attacking three high growth opportunities in emerging markets, global consumer and PC Plus products, such as smartphones, tablets and smart TVs – continued to deliver results. This quarter, Attack businesses delivered 50 percent of the Company’s revenues, a significant increase from four years ago when the Company first launched the strategy and attack revenues were 32 percent. Further demonstrating the Company’s balance, its Mobile Internet and Digital Home (MIDH) revenues, which includes its smartphone, tablet and smart TV businesses, accounted for a record 11 percent of Company revenue this quarter, up 77 percent year over year. And for the first time, its smartphone business in China became profitable.

During the third fiscal quarter, Lenovo’s worldwide PC shipments grew 7.9 percent to an all time high of 15.9 percent* marketshare, in a difficult market that was down 7.8 percent year-over-year. This was the 15th quarter in a row the Company grew faster than the industry. Lenovo gained share points in every geography and every product category and in every respective customer segment.

While the Company’s organic growth continues to drive the majority of its success, shareholders should note that Lenovo has closed the joint venture and acquisitions announced in the previous two quarters, including its strategic partnership with EMC that includes a joint venture in EMC’s Iomega business; its acquisition of CCE, a leading PC+company in Brazil, and its acquisition of Stoneware, a US-based cloud computing company. Further, the Company reports that integration of all mergers and acquisitions transactions announced in the last three years are well on-track, and in many cases ahead of schedule.

Lenovo recently realigned its product development and supply chain organizations to create two new groups: the Lenovo Business Group, which will focus on mainstream PCs, mobile internet and digital home products; and the Think Business Group, which will focus on Think-branded products targeting high-end consumers and enterprises. Today, Lenovo is twice as large and much more diverse than it was when its existing structure was established over four years ago. That structure was ideal in supporting Lenovo’s business when it was mostly focused on its China PC and global commercial PC business. Today, the Company has built strong consumer, mobile and emerging markets businesses globally, so the change was proactively initiated to drive continued performance across all of these businesses, stay ahead of consumer demands, while driving speed, agility and innovation.

The recently concluded Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas continued to show that innovation is a significant competitive advantage and future growth driver for Lenovo. The Company was recognized with a record 50 awards at CES, including several “Best in Show” acknowledgments. A robust pipeline of innovative products including the IdeaCentre Horizon - a 27-inch table top PC; ThinkPad Helix - Lenovo’s latest convertible PC designed for business professionals; and the Intel-powered, K900 smartphone are well positioned to continue to stoke new customer demand and drive Lenovo’s performance.

"With the strong execution of our 'Protect and Attack' strategy, Lenovo has not only achieved record revenue, profit and global PC market share last quarter, but also our smartphone and tablet businesses have delivered hyper growth. Even more, our worldwide tablet and China smartphone businesses have become profitable," said Yang Yuanqing, chairman and CEO, Lenovo Group. "As we continue into the PC Plus era, Lenovo has already laid a solid foundation. Our new organization will provide the structure to elevate our diversified business and drive it to the next level. We are confident that we can win through differentiation and will be the innovation leader in the PC Plus era."
 
GEOGRAPHIC OVERVIEW
  • Lenovo China achieved US$4.1 billion in consolidated sales in the third fiscal quarter, an increase of 17 percent year-over-year, accounting for 43 percent of the Company’s worldwide sales. Lenovo’s PC Plus strategy fueled outstanding performance in China with 83 percent MIDH revenue growth and a revenue contribution in China of 22 percent. The Company achieved an important milestone with China smartphone achieving profitability for the first time. Lenovo grew its number-one PC market share position in China, the world’s largest PC market, to 36.7 percent, up 1.4 points year-over-year. Lenovo’s PC shipments in China grew two percent year-over-year in the quarter, a solid result given that the overall China PC market was down two percent.
  • In the Asia Pacific/Latin America region, Lenovo achieved 11.3 percent market share in the third fiscal quarter, up marginally year-over-year. In a PC market that was down nine percent year-over-year, the Company grew its PC shipments across the region by four percent. Lenovo continued its run as the leading PC vendor in Japan. Consolidated sales across the region totaled US$1.7 billion for 18 percent of Lenovo’s worldwide sales, while operating margins continued to be profitable.
  • Lenovo in Europe Middle East & Africa grew PC shipments by 25.5 percent and became the second largest PC seller in this region, with 11 percent market share, an increase of 3.2 share points year-over-year. This was the Company’s first ever quarter to reach the number two position in the region. These achievements were made despite the headwind of overall industry decline in shipments of 11 percent across the region. The Company had consolidated sales in the third quarter of US$2.3 billion, a year-over-year improvement of 17 percent, good for 25 percent of Lenovo’s total worldwide sales.
  • Lenovo’s PC shipments in North America in the third fiscal quarter increased 11 percent year-over-year, in a market that fell by about seven percent. In this environment, the Company gained 1.5 share points to a record high market share of nine percent. Consolidated sales grew eight percent year-over-year to US$1.3 billion in the third quarter, or 14 percent of Lenovo’s total worldwide sales. Also, for the first time in North America, Lenovo made significant inroads into the high-end consumer space, taking a large slice of sales of Windows 8 powered convertible devices – including 30 percent share of the US$700-and-above market and 45 percent share of the US$900-and-above market.
PRODUCT OVERVIEW
  • In Laptop PCs, the Company’s worldwide shipments during the third fiscal quarter were up 9.5 percent year-over-year, helping Lenovo gain 2.6 share points and achieve market share of 15.8 percent. Across the industry, laptop shipments were down 8.6 percent year-over-year. Lenovo’s laptop computers continued to be the largest contributor to the Company’s sales worldwide, generating 52 percent of Lenovo’s total sales revenue. Consolidated sales for Lenovo’s laptop PC business worldwide in the third fiscal quarter totaled US$4.8 billion, an increase of eight percent year-over-year. During the third quarter, Lenovo took the industry by storm, announcing a new family of convertible devices, touch optimized for Windows 8: the 11” and 13” Yogas, IdeaPad Lynx and ThinkPad Twist. Lenovo also announced ThinkPad X1 Carbon Touch, adding touch experience to the industry’s leading business-class Ultrabook, and ThinkPad Twist, a business-ready device that puts a new spin on the traditional convertible tablet.
  • Lenovo’s consolidated sales of Desktop PCs worldwide increased one percent year-over-year in the third fiscal quarter to US$2.8 billion, or 30 percent of Lenovo’s total sales revenue. The Company’s desktop PC shipments worldwide in the third quarter increased 5.8 percent year-over-year worldwide, compared to an overall industry decrease of 6.8 percent. As a result, Lenovo gained 1.9 share points year-over-year and achieved a record-high market share of 16.1 percent. During the third quarter, Lenovo announced its new IdeaCentre Q190, the world’s smallest full-function desktop PC – measuring just 22mm (0.86 inches) wide – and the latest additions to the C-series all-in-one (AIO) family, featuring affordable, but powerful performance, and multimedia capabilities designed for immersive entertainment.
  • As China’s second-largest provider of smartphones and tablets, Lenovo’s MIDH group continues to rapidly build its business. With consolidated sales of US$998 million, a 77 percent year-over-year increase in the third fiscal quarter, MIDH contributed 11 percent to the Company’s overall sales. Year over year, Lenovo gained 4.7 share points in the China smartphone market in the third quarter for an overall market share of 12.3 percent in China. This business achieved profitability as well. During the third quarter, Lenovo announced that it would begin selling smartphones in Russia, in addition to previously announced India, Indonesia, Philippines and Vietnam. These five countries plus China, represent 44 percent of the world’s population, and give Lenovo a strong sales presence in these important emerging economies.
ABOUT LENOVO

Lenovo (HKSE: 0992) (PINK SHEETS: LNVGY) is a US$30 billion personal technology company – one of the top two PC makers in the world and an emerging PC Plus leader – serving customers in more than 160 countries. Dedicated to building exceptionally engineered PCs and mobile internet devices, Lenovo’s business is built on product innovation, a highly-efficient global supply chain and strong strategic execution. Formed by Lenovo Group’s acquisition of the former IBM Personal Computing Division, the Company develops, manufactures and markets reliable, high-quality, secure and easy-to-use technology products and services. Its product lines include legendary Think-branded commercial PCs and Idea-branded consumer PCs, as well as servers, workstations, and a family of mobile internet devices, including tablets and smart phones. Lenovo, a global Fortune 500 company, has major research centers in Yamato, Japan; Beijing, Shanghai and Shenzhen, China; and Raleigh, North Carolina. For more information see www.lenovo.com.

*See IDC data, 4Q 2012
                   
FINANCIAL SUMMARY
For the third quarter ended December 31, 2012
 
(in US$ millions, except per share data)
                   
                   
    Q3 12/13
    Q3 11/12
    Y/Y CHG
 
Sales
  9,359
    8,372
    12
%
Gross Profit
  1,101
    954
    15
%
Gross Profit Margin
  11.8
%
  11.4
%
  0.4
pt
Operating Expenses
  (858
)
  (761
)
  13
%
Expenses-to-Revenue Ratio
  9.2
%
  9.1
%
  0.1
pt
Operating Profit
  243
    193
    26
%
Other Non-Operating Expenses
  3
    (1
)
  NA
 
Pre-tax Income
  246
    192
    28
%
Taxation
  (46
)
  (38
)
  22
%
Profit for the period
  200
    154
    30
%
Non-controlling interests
  5
    (1
)
  NA
 
Profit attributable to equity holders
  205
    153
    34
%
EPS (US cents)
                 
Basic
  1.99
    1.50
    0.49
 
Diluted
  1.96
    1.46
    0.50
 

Contacts


Lenovo Group
Hong Kong:
Angela Lee, +852 2516 4810
angelalee@lenovo.com


or
Beijing:
Amy Shi, +8610 5886 8982
shixy2@lenovo.com


or
U.S.:
Brion Tingler, +1 917-528-1992
btingler@lenovo.com

New board members of Foreign Exchange and Remittance Group (FERG ) elected.

Dubai, United Arab Emirates - Thursday, January 31st 2013 [ME NewsWire]

A new Representative Committee (Board Members) of the Foreign Exchange and Remittance Group, UAE (FERG) was elected for the term 2013 – 2014 at the Annual General Assembly Meeting held in December 2012. The newly elected Committee is constituted by 11 main members + 2 Reserve members as per the rules prescribed by Dubai Chamber of Commerce & Industry (DCCI) in the Articles of FERG. The newly formed Committee elected the Office Bearers of FERG in their meeting held on 26th January 2013.

Mr. Osama Al Rahma, General Manager, Al Fardan Exchange was elected as the Chairman of FERG for the term: 2013-2014 and Mr. Sudhir Shetty, COO, UAE Exchange was elected as the Vice Chairman.

Other office bearers are Mr. Adeeb Ahamed, Lulu Exchange, as Treasurer, Mr. V. S. Thampi, Al Ahalia Money Exchange Bureau as Joint Treasurer, Mr. Rajiv Raipancholia – Orient Exchange, as Secretary.

Mr. Mohammad Al Ansari, Chairman, Al Ansari Exchange and outgoing Chairman of FERG congratulated the new office bearers and also assured them of full support. The new Chairman, Mr. Osama Al Rahma and all office bearers thanked Mr. Mohammad Al Ansari for his vision and leadership throughout the past 4 years, as also during the formative years since 2003 in making FERG a strong and united body and its various achievements. The new board agreed to announce Mr. Mohammad Al Ansari as the Founding Chairman of FERG.

The new chairman, Mr Osama Al Rahma, emphasized that he will further strengthen FERG and makes it a vibrant forum for the benefit of the entire exchange industry not only in the UAE, but also a beacon for others to follow in this Region. He assured that he will focus on providing a conducive business environment for the exchange companies in the UAE by improving quality and performance standards.

About FERG

Financial institutions offering money exchange and remittances services have joined hands to form an industry forum called the Foreign Exchange & Remittance Group (FERG) in the UAE.

The initiative to form a Group of Exchange Companies operating in the UAE started under the aegis of the Central Bank of the UAE in the year 2003. Consequently, some of the major exchange companies met at regular intervals to discuss market situations, opportunities and threats facing the exchange industry. The forum was formally registered as ‘Foreign Exchange & Remittance Group, UAE (FERG) with DCCI in 2008.

Currently more than 50 exchange companies, aggregately handling around 90% of the total foreign exchange and remittance business in the UAE are registered members of FERG.

Contacts

Leena Wilson

Administrative Manager

Foreign Exchange & Remittance Group (FERG)

Tel: +971 4 3772896





MEF: Carrier Ethernet 2.0 Pioneers Pave Way for Ethernet Access Surge


First wave of CE 2.0 certified products has been announced

SAN DIEGO, Calif. - Thursday, January 31st 2013 [ME NewsWire]

(BUSINESS WIRE)-- A surge in the number of access providers in the Ethernet community, new markets for regional providers, application-oriented SLAs, optimized mobile backhaul and cloud service delivery… these are among the benefits now on offer, according to Ihab Tarazi Chairman of the Board, MEF (MetroEthernet Forum), speaking today at the gala announcement of the first twenty vendors to offer Carrier Ethernet 2.0 certified products. Other speakers included Ethernet inventor, Bob Metcalfe, and MEF President Nan Chen.

“The companies’ achievements are a testament to their commitment to outstanding delivery for the Carrier market” said Ihab Tarazi. “Certification will enable service providers to choose equipment vendors with greater speed, clarity and certainty. CE 2.0 Certification marks a significant moment in the life of the MEF and Carrier Ethernet.”

The first twenty vendors certified are: Accedian, Altera, BTI Systems, Ciena, Cisco, Cyan, FibroLAN, Huawei, Infinera, Juniper Networks, MRV, Omnitron, Overture, PT Inovacao, Pulsecom, RAD Data Communications, Telco Systems, Tellabs, Transition Networks and Transmode.

Next generation CE 2.0 extends the original purpose of Carrier Ethernet with vital added features, including multiple classes of service, greater manageability and easier interconnect for eight standard service types, enabling new levels of efficiency for mobile backhaul, making it easier for a large number of access providers to join the Carrier Ethernet community and establish Carrier Ethernet as a business class cloud service carrier. According to Nan Chen, MEF President: “The main market drivers continue to dominate business: bandwidth growth, mobile data and LTE migration and the growth of public and private cloud computing.”

Bob Mandeville President and Founder of test lab Iometrix, responsible for MEF’s testing process, outlined the challenges of meeting the new exacting standards: “CE 2.0 is a difficult accreditation to achieve. To be recognised as CE 2.0 ceftified, each company must pass a suite that totals 634 stringent tests. Over 155 companies are now certified for CE 1.0 and the adoption signs for 2.0 are exciting. The demand for certified products and services is a driving force, and we expect a significant increase in service provider certifications not only from established markets, but also from developing economies in 2013.”

Carrier Ethernet has become the industry’s biggest success story of the past decade. For the first time this year, CE services share of bandwidth exceeded the sum total of all legacy telecoms services across the world, making it the dominant technology in the carrier space, according to Vertical Systems Group. Last year over 1.2 billion new Ethernet ports were shipped (400 million wired and 800 million wireless) according to IDC, and Frost & Sullivan, Vertical Systems and Infonetics predict a near $48+ billion services market by 2015.

Bob Metcalfe, Inventor of the Ethernet, summed up the gala certificate award ceremony, saying: “40 years after its inception, Ethernet continues to innovate. CE 2.0 gives, service providers and vendors the ability drive global interconnection and deliver a whole host of services to enterprises rapidly and with multiple classes of service and robust service level agreements. These twenty companies are the first to recognize this enormous potential. It gives them a distinct competitive advantage, as Carrier Ethernet continues to dominate and surpass all other technologies and services on the market.”

About The MEF:

The MEF is a global industry alliance comprising more than 200 organizations including telecommunications service providers, cable MSOs, network equipment/software manufacturers, semiconductors vendors and testing organizations. The MEF’s mission is to accelerate the worldwide adoption of Carrier-class Ethernet networks and services. The MEF develops Carrier Ethernet technical specifications and implementation agreements to promote interoperability and deployment of Carrier Ethernet worldwide.

For more information about the Forum, including a complete listing of all current MEF members, please visit the MEF web site at http://www.MetroEthernetForum.org/

Contacts

USA & International PR contact:

Zonic Group PR

Roland Daniells

+44 (0)870 760 9248

rdaniells@zonicgroup.com



EMEA:

Zonic PR EMEA

UWE Scholz

+49 172 3988 114

uscholz@zonicgroup.de



Asia Pacific:

Zonic PR Asia

Shirley Yeh

+86 21 321 00018

syeh@ZonicGroup.com

تسمية أعضاء مجلس الإدارة الجديد لمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي (FERG)


دبي، الإمارات العربية المتحدة - يوم الخَمِيس 31 يناير 2013 [ME NewsWire]
 في اجتماعها الأخير تم الإعلان عن انتخاب أعضاء مجلس الإدارة الجديد لمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي (FERG) لعام 2013 – 2014. وقد جرت الانتخابات  ضمن الإجتماع السنوي العام الذي عقد في ديسمبر 2012.  اللجنة المنتخبة حديثاً مكونة من 11 عضواً رئيسياً + 2 عضو احتياط وفقاً للقواعد التي تضعها غرفة تجارة وصناعة دبي في مواد قانون مجموعات العمل التابعة لغرفة تجارة وصناعة دبي. وقد تم اعلان النتائج النهائية بتاريخ 26 يناير 2013.
وقد انتخب السيد أسامة آل رحمة، مدير عام الفردان للصرافة رئيساً لمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي (FERG) للعام 2013 -2014، والسيد سودهير شيتي، مدير العمليات، في شركة الإمارات للصرافة كنائب لرئيس مجلس الإدارة.
أما المناصب الأخرى فقد آلت الى السيد أديب أحمد، شركة لولو للصرافة انتخب كأمين للصندوق، والسيد في اس ثامبي، شركة الأهلية للصرافة انتخب كأمين صندوق مشترك، والسيد راجيف ريبانتشوليا، الشرق للصرافة انتخب كأمين سر.
هذا وقد هنأ السيد محمد علي الأنصاري، رئيس مجلس إدارة الأنصاري للصرافة والرئيس المنتهية إدارته لمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG).أعضاء مجلس الإدارة الجديد، وأكد على دعمه الكامل لهم. كما شكر رئيس مجلس الإدارة الجديد السيد أسامة آل رحمة وجميع أعضاء مجلس الإدارة السيد محمد الأنصاري على رؤيته البعيدة وقيادته للمجموعة على مدى السنوات التأسيسية الأربع الماضية  منذ العام 2003 وجعلها قوية وموحدة مما ساهم في انجاز الكثير من الأعمال في مجالات شتى. وقد وافق أعضاء مجلس الإدارة الجديد على تسمية السيد محمد علي الأنصاري كرئيس مؤسس لمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي (FERG).
وأكد الرئيس الجديد، السيد أسامة آل رحمة، أنه سيعمل على  تعزيز مكانة المجموعة وجعلها تنبض بالحياة ولتكون منارة لصالح صناعة الصيرفة بالكامل ليس فقط في دولة الإمارات العربية المتحدة، ولكن للمنطقة بشكل عام. وأكد أنه سيتم التركيز على توفير بيئة عمل مواتية لشركات الصرافة في دولة الإمارات العربية المتحدة من خلال تحسين معايير الجودة والأداء.
نبذة عن مجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG).
انضمت المؤسسات والشركات المالية التي تقدم خدمات الصيرفة والتحويلات النقدية لتشكل منتدى للصناعة عرف فيما بعد بمجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG) في دولة الإمارات العربية المتحدة.
بدأت مبادرة تشكيل مجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG) في دولة الإمارات تحت رعاية المصرف المركزي لدولة الإمارات العربية المتحدة في العام 2003. وبناء على ذلك، اجتمعت بعض شركات الصرافة الكبرى على فترات منتظمة لمناقشة أوضاع السوق والفرص والتحديات التي تواجه صناعة الصيرفة. وقد تم الإعلان عن تسجيل مجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG) في غرفة تجارة وصناعة دبي في عام 2008.
وفي الوقت الراهن فإن مايزيد عن 50 من كبرى المؤسسات والشركات المالية التي تقوم بأكثر من 90% من  خدمات الصيرفة والتحويلات النقدية هم أعضاء مسجلون في مجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي ( FERG).  

Contacts


لينا ويلسون
مدير إداري
مجموعة مؤسسات الصيرفة والتحويل المالي
+971 4 3772896





Permalink: http://www.me-newswire.net/ar/news/6835/ar

لينوفو تعلن عن نتائج الربع الثالث للعام المالي 2012/2013


هونج كونج - يوم الخَمِيس 31 يناير 2013 [ME NewsWire]
·        حققت رقماً قياسياً في الدخل قبل اقتطاع الضرائب بقيمة 246 مليون دولار أمريكي وفي الأرباح بقيمة 205 مليون دولار أمريكي.
·        حققت رقماً قياسياً في المبيعات الفصلية بقيمة 9.4 مليار دولار أمريكي.
·        حققت رقماً قياسياً في شحنات الحاسبات الشخصية بقيمة 14.1 مليون دولار أمريكي، وحققت أعلى رقم في السوق العالمي حيث بلغت حصتها في السوق نحو 15.9 بالمائة.
·        بلغت الأرباح لكل سهم 1.99 سنتاً أو 15.42 سنت دولار هونج كونج
·        بلغت الاحتياطات النقدية الصافية نحو 4.2 مليار دولار أمريكي (حتى 31 ديسمبر 2012).
(بزنيس واير): أعلنت مجموعة "لينوفو" اليوم عن نتائج الربع المالي الثالث المنتهي في 31 ديسمبر 2012. والجدير بالذكر أن "لينوفو" تشهد أفضل ربع لها على الإطلاق، حيث واصلت تفوقها في السوق في جميع الأقاليم الجغرافية مع تسجيل أرقام قياسية في المبيعات، والدخل والأرباح قبل اقتطاع الضرائب. كما واصلت "لينوفو" زخمها نحو أن تصبح رائدة عالمياً في مجال صناعة الحاسبات الشخصية، وشركة ناشئة رائدة عالمياً في مجال أجهزة "بي سي بلاس".  وسجلت الشركة مبيعات ربعية قياسيةوصلت إلى 9.4 مليار دولار أمريكي أي بزيادة نسبتها 12 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي.
هذا، وحققت "لينوفو" أسرع نمو مقارنة بباقي الشركات في القطاع بأكمله وذلك للربع الثالث عشر على التوالي. كما أقرّت شركة "آي دي سي" أن شركة "لينوفو" هي ثالث أضخم مصنّع عالمي لـلـ"أجهزة المتصلة الذكية"، على غرار الأجهزة اللوحية، والحاسبات الشخصية، والهواتف الذكية. وفي الوقت نفسه، فقد حققت "لينوفو" ربعاً آخر من الدخل القياسي قبل اقتطاع الضرائب وصل إلى 246 مليون دولار أمريكي، مما يدل على أن النمو السريع تم تحقيقه بالترافق مع زيادة الأرباح.
كما حققت "لينوفو" أرباحاً قياسية خلال الربع الثالث، مسجلة زيادة بنسبة 34 في المائة مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي، حيث بلغت هذا العام 205 مليون دولار، مع هامش إجمالي بنسبة 11.8 بالمائة. كما أن الربح الإجمالي للشركة خلال الربع الثالث ارتفع بنسبة 15 بالمائة مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي، حيث بلغ هذا العام نحو 1.1 مليار دولار أمريكي. وحقق الربح التشغيلي لهذا الربع نمواً بنسبة 26 بالمائة مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي حيث بلغ هذا العام نحو 243 مليون دولار أمريكي. علاوة على ذلك، بلغت الأرباح الأساسية لكل سهم خلال الربع المالي الثالث نحو 1.99 سنتاً أمريكياً، أي ما يعادل 15.42 سنت دولار هونج كونج. أما صافي الاحتياطات النقدية فقد بلغت بتاريخ 31 ديسمبر 2012 نحو 4.2 مليار دولار أمريكي.
إن استراتيجية "احمِ وهاجم" التي تنتهجها الشركة – من أجل حماية قناتي الربح المتمثلتين في شركة الحاسبات الشخصية التجارية العالمية والشركة الصينية، مع انتهاز ثلاث فرص لتحقيق نمو كبير في الأسواق الناشئة، والمستهلك العالمي، ومنتجات "بي سي بلاس"، على غرار الهواتف الذكية، والأجهزة اللوحية، وأجهزة التلفزيون الذكية- واستمرت في توليد نتائج إيجابية. وخلال هذا الربع، حققت شركات "الهجوم" 50 في المائة من إيرادات الشركة، وهي تعدّ زيادة كبيرة عما كانت عليه منذ أربع سنوات مضت، عندما أطلقت الشركة الاستراتيجية، حيث بلغت عائدات الهجوم 32 في المائة. وما يعزز أيضاً رصيد الشركة، هي عائدات قسم الإنترنت الجوال والمنتجات المنزلية الرقمية ("إم آي دي إتش")، التي تشمل الهواتف الذكية، والحاسبات اللوحية، وأجهزة التلفزيون الذكية، التي استأثرت بنسبة قياسية تبلغ 11 في المائة من إيرادات الشركة خلال هذا الربع، مسجلة زيادة بنسبة 77 في المائة مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. وللمرة الأولى، تصبح أعمالها التجارية التي تعنى بالهواتف الذكية في الصين مربحة.
وخلال الربع المالي الثالث، شهدت عمليات شحن الحاسب الشخصي العالمية من "لينوفو" نمواً بسنبة 7.9 في المائة، مسجلاً أعلى نسبة له على الإطلاق تبلغ 15.9 في المائة*، وذلك في سوق تمر بمرحلة صعبة في ظل تراجع وصل إلى 7.8 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. وهو الربع الخامس عشر على التوالي الذي تحقق الشركة فيه نمواً أسرع من نمو قطاع الحاسب الشخصي بأكمله. واكتسبت "لينوفو" نقاطاً سهمية في كافة الأقاليم الجغرافية، وفي كافة فئات المنتجات التي تتنافس فيها، وفي جميع شرائح العملاء المختصة.
وبينما يستمر معظم نجاح الشركة في ارتكازه على نموها العضوي، ينبغي على المساهمين أن يلحظوا أن شركة "لينوفو" أنهت المشروع المشترك وعمليات الاستحواذ التي أعلنت في الربعين السابقين، بما في ذلك شراكتها الاستراتيجية مع شركة "إي إم سي"، التي تتضمن مشروعاً مشتركاً فيشركة "لوميغا" التابعة لشركة "إي أم سي"، واستحواذها على شركة "سي سي إي"، وهي شركة حاسبات شخصية رائدة في البرازيل، واستحواذها على شركة "ستون وير"، وهي شركة حوسبة سحابية يقع مقرها في الولايات المتحدة. فضلاً عن ذلك، أفادت الشركة أن إنجاز عمليات الدمج والاستحواذ التي تم الإعلان عنها خلال السنوات الثلاث الأخيرة تسير على المسار الصحيح، وفي كثير من الحالات هي متقدمة على الموعد المحدد.
وقامت "لينوفو" مؤخراً بإعادة تكييف تنظيم سلسلة التوريد وتطوير المنتجات الخاصة بها بهدف إنشاء مجموعتين جديدتين هما: مجموعة "لينوفو جروب"، التي سوف تركز على الحاسبات الشخصية العادية، والانترنت الجوال، ومنتجات المنزل الرقمي؛ ومجموعة "ثينك"، التي سوف تركز على المنتجات التي تحمل العلامة التجارية "ثينك" وتستهدف المستهلكين رفيعي المستوى والشركات. لقد أصبح حجم شركة "لينوفو" ضعفي ما كان عليه عند إنشاء هيكلها التنظيمي القائم منذ ما يزيد عن أربع سنوات خلت، كما أصبحت أكثر تنوعاً. وكان ذاك الهيكل التنظيمي مثالياً لدعم أعمال "لينوفو" التجارية عندما كان يتمحور معظمها على عمليات الحاسب الشخصي في الصين وعمليات الحاسبات الشخصية التجارية العالمية. واليوم، فقد رسّخت الشركة وجودها عالمياً من خلال قاعدة مستهلكين قوية في أسواق الجوال والأسواق الناشئة، لذا تم استباق التغيير من أجل تعزيز الأداء بشكل المتواصل عبر تلك الأسواق، واستباق مطالب المستهلكين، مع تحسين السرعة، والمرونة، والابتكار.
هذا وسلّط معرض الإلكترونيات الاستهلاكية الذي اختتم فعالياته مؤخراً في لاس فيجاس، الضوء على الابتكار الذي يعدّ مزية تنافسية مهمة ومحفز نمو مستقبلي لشركة "لينوفو". وقد حصدت الشركة خلال معرض الإلكترونيات الإستهلاكية على عدد قياسي من الجوائز، قوامه 50 جائزة، من بينها اعترافات بكونها "أفضل شركة عارضة". وشكل المعرض منصة لعرض منتجاتها الجديدة المبتكرة أمام جمهورها العالمي، وضمت تلك المنتجات جهاز "آيديا سنتر هورايزون"، الحاسب الشخصي "المتكامل" بشاشة 27 بوصة، و"ثينك باد هيليكس" أحدث حاسوب شخصي من "لينوفو" قابل للطي والمصمم خصيصاً لرجال الأعمال، والهاتف الذكي "كيه 900"، حيث ستكون الشركة قادرة على استقطاب عملاء جدد وتعزز من أداء "لينوفو".
وقال يانج يوانكينج، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لشركة "لينوفو" في معرض تعليقه على هذا الأمر: "في ظل التنفيذ القوي لإستراتيجية ’احمِ وهاجم‘ الخاصة بنا، لم تتمكن "لينوفو" وحسب من تحقيق إيرادات وأرباح قياسية، حيث وصلت حصتنا في سوق الحاسب الشخصي على المستوى العالمي إلى مستوى تاريخي جديد خلال الربع الأخير، بل شهد قسم الهواتف الذكية والحاسبات اللوحية نمواً كبيراً. بل وأكثر من هذا، بدأ قسم الحاسبات اللوحية العالمي وقسم الهواتف الذكية في الصين يدّران أرباحاً". وأضاف: "ومع مواصلة تبلور عصر ’بي سي  بلاس‘، قامت ’لينوفو‘ بترسيخ مكانتها الرائدة. ومن شأن تنظيمنا الهيكلي الجديد أن يوفر لنا البنية للارتقاء بعملنا المتنوع إلى المستوى التالي. نحن واثقون أن بوسعنا الفوز بالتغريب خارج السرب وسنكون قادة الابتكار في حقبة ’بي سي بلاس‘".
لمحة عن الأداء في المناطق الجغرافية
·        حققت "لينوفو" في الصين مبيعات موحدة بقيمة 4.1 مليار دولار أمريكي في الربع المالي الثالث أي بزيادة نسبتها 17 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي، وهو ما يساوي 43 في المائة من المبيعات العالمية للشركة. كما أدى تطبيق استراتيجية "بي سي بلاس" من "لينوفو" في الصين إلى توليد أداء مميز، مع تسجيل نمو في عائدات قسم الإنترنت الجوال والمنتجات المنزلية الرقمية ("إم آي دي إتش") بنسبة 83 في المائة، 22 في المائة منها في الصين. والجدير بالذكر أن الشركة حققت إنجازاً كبيراً مع تحقيق قسم الهواتف الذكية في الصين أرباحاً للمرة الأولى. كما ارتفعت حصة "لينوفو" في سوق الحاسبات الشخصية في الصين وهو أكبر سوق في العالم وتحتل فيه الشركة المرتبة الأولى، لتصل إلى 36.7 في المائة أي بزيادة قدرها 1.4 نقطة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. وارتفعت شحنات الحاسبات الشخصية من "لينوفو" في الصين خلال هذا الربع بنسبة 2 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي وهي نتيجة مهمة نظراً لأن النمو في سوق الحاسبات الشخصية في الصين تراجع بنسبة 2 في المائة.
·        حققت "لينوفو" في منطقة آسيا، والمحيط الهادئ وأمريكا اللاتينية، حصة في السوق وصلت إلى 11.3 في المائة خلال الربع المالي الثالث، مسجلة زيادة طفيفة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. وحققت الشركة في سوق الحاسبات الشخصية الذي تراجع بنسبة 9 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي، نمواً في شحنات الحاسبات الشخصية في جميع أنحاء المنطقة وصل إلى 4 في المائة. هذا وحافظت "لينوفو" على مكانتها كالبائع الرائد للحاسبات الشخصية في اليابان. ووصلت المبيعات الموحدة في المنطقة إلى 1.7 مليار دولار وهو ما يشكل 18 في المائة من المبيعات العالمية لشركة "لينوفو"، بينما واصلت الهوامش التشغيلية تحقيق أرباح.
·        حققت شركة "لينوفو"في منطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا نمواً في شحنات الحاسبات الشخصية بنسبة 25.5 في المائة، لتصبح ثاني أكبر بائع للحاسبات الشخصية في المنطقة، مع حصة سوقية تبلغ 11 في المائة، أي بزيادة قدرها 3.2 نقطة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. كان هذا هو الربع الأول الذي تصل فيه الشركة إلى ثاني أكبر بائع للحاسبات الشخصية في المنطقة. وكانت هذه الإنجازات ممكنة بالرغم من أن القطاع ككل سجل تراجعاً، وانعكس على خفض شحنات الحاسبات الشخصية بنسبة 11 في المائة في المنطقة ككل. وحققت الشركة في الربع الثالث مبيعات موحدة وصلت إلى 2.3 مليار دولار أمريكي أي بتحسن نسبته 17 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي وشكلت هذه النسبة 25 في المائة من مبيعات "لينوفو" في جميع أنحاء العالم.
·        ارتفعت شحنات الحاسبات الشخصية من "لينوفو" في أمريكا الشمالية في الربع المالي الثالث بنسبة 11 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام السابق في سوق شهدَ تراجعاً قياسياً بنسبة نحو 7 في المائة. وتمكنت الشركة في ظل هذه الأوضاع من زيادة حصتها في السوق بـ 1.5 نقطة لتسجل حصة قياسية في السوق وصلت إلى 9 في المائة. وارتفعت المبيعات الموحدة بنسبة 8 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي لتصل إلى 1.3 مليار دولار في الربع الثالث، أو 14 في المائة من إجمالي مبيعات "لينوفو" في جميع أنحاء العالم. وأيضاً وللمرة الأولى في أمريكا الشمالية، تمكنت "لينوفو" من جذب عدد كبير من المستهلكين المهمين، مسجلة مكاسب مهمة في مبيعات الأجهزة القابل للطي التي تستخدم برنامج "ويندوز 8"، بما في ذلك حصة 30 في المائة في سوق الـ700 دولار وما فوق وحصة من 45 في المائة في سوق الـ900 دولار وما فوق.
لمحة عن المنتجات
·        ارتفعت شحنات الحاسباتالمحمولة من الشركة خلال الربع المالي الثالث بنسبة 9.5 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام السابق وهو أمر ساعد "لينوفو" على اكتساب 2.6 من النقاط في مجال الحصة في السوق وتحقيق حصة في سوق الحاسبات تبلغ 15.8 في المائة. وتجدر الإشارة إلى أن شحنات الحاسبات المحمولة انخفضت في القطاع بنسبة 8.6 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام السابق. وواصلت حاسبات "لينوفو" المحمولة كونها المساهم الأكبر في مبيعات الشركة في جميع أنحاء العالم حيث أحرزت 52 في المائة من عائدات المبيعات الإجمالية للشركة. وبلغت المبيعات الموحدة لأعمال الحاسب الشخصي المحمول في "لينوفو" في جمع أنحاء العالم في الربع المالي الثالث 4.8 مليار دولار أمريكي أي بزيادة نسبتها 8 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. وكانت "لينوفو" قد أعلنت خلال الربع الثالث عن مجموعة ثورية من المنتجات الجديدة القابلة للطي المجهزة خصيصاً لـ"ويندوز 8": "يوجا 13 و11" و"آيديا باد لينكس" و"ثينك باد تويست".  كما أعلنت "لينوفو" عن الحاسب اللوحي "ثينك باد أكس 1 كاربون تاتش"، الذي يضيف خاصية اللمس إلى الحاسبات اللوحية الخاصة بالأعمال "ألترابوك" و"ثينكباد تويست"، الذي يضفي بصمة جديدة على الحاسبات اللوحية التقليدية القابلة للطي.
·        حققت المبيعات الموحدة لأجهزة الحاسب الشخصي المكتبي من "لينوفو" ارتفاعاً بنسبة 1 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي في الربع المالي الثالث حيث وصلت إلى 2.8 مليار دولار أمريكي أو 30 في المائة من عائدات مبيعات "لينوفو" الإجمالية. وارتفعت شحنات الحاسب الشخصي المكتبي من "لينوفو" في جميع أنحاء العالم خلال الربع الثالث بنسبة 5.8 في المائة مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي في جميع أنحاء العالم بالمقارنة مع تراجع شهده القطاع بشكل عام وصل إلى 6.8 في المائة عالمياً. وبالنتيجة اكتسبت "لينوفو" 1.9 من النقاط في حصتها في السوق مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي وسجلت حصة قياسية في السوق قدرها 16.1 في المائة. وكانت "لينوفو"، قد أعلنت خلال الربع الثالث عن جهاز "آيديا سنتر كيو 190" الجديد وهو أصغر حاسب شخصي مكتبي متكامل في العالم يتضمن شاشة بحجم 22 بوصة (0.86 إنشاً) وهو يشكل أحدث إضافة إلى سلسلة "ج" المتكاملة، التي تتضمن أداء عالياً ومعقولاً، وقدرات وسائط متعددة مصممة لمنحكم أكبر قدر من الترفيه.
·        بصفته ثاني أكبر مزود للهواتف الذكية في الصين، إن قسم "لينوفو" للإنترنت الجوال والمنتجات المنزلية الرقمية ("إم آي دي إتش") يتقدم بخطوات كبيرة وثابتة إلى الأمام، حيث وصلت مبيعاته الموحدة إلى 988 مليون دولار أمريكي أي بزيادة قدرها 77 في المائة بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي في الربع المالي الثالث أي ما يشكل 11 في المائة من المبيعات الإجمالية للشركة.واكتسبت "لينوفو" 4.7 نقطة في حصة سوق الهواتف الذكية في الصين خلال الربع المالي الثالث بالمقارنة مع الفترة نفسها من العام السابق وحصة إجمالية في السوق وصلت إلى 12.3 في المائة في الصين. والجدير بالذكر أن هذا القسم حقق أيضاً أرباحاً. وكانت "لينوفو" قد أعلنت خلال الربع الثالث أنها ستبدأ بيع هواتف ذكية في روسيا، بالإضافة إلى الهند وأندونيسيا والفيليبين وفيتنام. وتمثل هذه البلدان الخمسة بالإضافة إلى الصين 44 في المائة من سكان العالم، وتمنح "لينوفو" وجوداً قوياً من حيث المبيعات في هذه الاقتصادات الناشئة المهمة.
لمحة عن "لينوفو"
 شركة "لينوفو" (المدرجة في بورصة هونغ كونغ تحت الرمز: HKSE: 099، وفي بورصة "بينك شيتس" تحت الرمز: DR: LNVGY) هي شركة يبلغ رأس مالها 30 مليار دولار متخصصة في مجال التقنية الشخصية، وهي واحدة من الشركتين الأهم في العالم في مجال تصنيع الحاسبات، وتقدم منتجاتها لزبائنها في أكثر من 160 بلداً. وترتكز أعمال شركة "لينوفو" المختصة في صناعة أجهزة كمبيوتر إستثنائية وأجهزة إنترنت جوالة على الابتكار وسلسلة توريد عالمية عالية الفعالية إضافة إلى تنفيذ استراتيجي قوي. وتقوم الشركة التي أنشأت بعد استحواذ "مجموعة لينوفو" على قسم الحاسبات الشخصية في شركة "آي بي إم"، بتطوير وإنتاج وتسويق منتجات وخدمات تقنية موثوقة وعالية الجودة وآمنة وسهلة الاستخدام. وتتضمن خطوط إنتاجها الحاسبات الشخصية المشهورة للاستخدام التجاري تحمل علامة "ثينك" التجارية وحاسبات شخصية للمستهلك تحمل علامة "آيديا" التجارية، إضافة إلى المخدمات ومحطات العمل ومجموعة من أجهزة إنترنت الجوال بما فيها الأجهزة اللوحية والهواتف الذكية. وتجدر الإشارة إلى شركة "لينوفو" المدرجة على قائمة "فورتشن" لأفضل 500 شركة في العالم لديها مراكز أبحاث كبرى في مدينة ياماتو في اليابان، وفي بيجين وشانغهاي وشينزهن في الصين وفي رالي في كارولينا الشمالية. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.lenovo.com.
*راجع بيانات شركة البيانات العالمية "آي دي سي" للربع الرابع من عام 2012
ملخص مالي
للربع الثالث المنتهي في 31 سبتمبر 2012
(الأرقام بملايين الدولارات الأمريكية ما عدا البيانات بالأسهم)
 
الربع الثالث
2012/2013
الربع الثالث
2011/2012
الفرق مقارنة بالعام الماضي
المبيعات
9,359
8,372
12%
إجمالي الأرباح
1,101
954
15%
إجمالي هامش الربح
11.8%
11,4%
0.4 نقطة
النفقات التشغيلية
(858)
(761)
13%
نسبة العائدات بالنسبة إلى النفقات
9.2%
9.1%
0.1 نقطة
الربح التشغيلي
243
193
26%
نفقات أخرى غير تشغيلية
3
(1)
غير متوفر
الدخل قبل احتساب الضرائب
246
192
28%
الضرائب
(46)
(38)
22%
الأرباح لهذه الفترة
200
154
30%
الفوائد غير التحكمية
5
(1)
غير متوفر
الأرباح العائدة لحاملي الأسهم
205
153
34%
ربح السهم الواحد (بالسنت الأمريكي)
     
الأساسي
1.99
1.50
0.49
المخفف
1.96
1.46
0.50
إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

Contacts


مجموعة "لينوفو"
هونج كونج
أنجيلا لي، 4810 2516 852+


أو
بكين
آيمي شي، 8982 5886 8610+


أو
الولايات المتحدة
براين تينجلر، 1992 528 917 1+



Permalink: http://www.me-newswire.net/ar/news/6833/ar