Sunday, September 30, 2012

فقدان البيانات وتوقف العمليات تكبّد الشركات 16% من إيراداتها السنوية


"إي هوستينغ داتا فورت" تشارك في مؤتمر "إحمِ أعمالك" الذي نظمته شركة استشارات سوق تكنولوجيا المعلومات "آي دي سي"، بصفتها شريكاً للحدث


دبي - يوم السَّبْت 29 سبتمبر 2012 [ME NewsWire]
إن ما يقرب من 50% من الشركات التي تفقد بياناتها بسبب كارثة ما، قد تكون عرضة لتكبد خسائر تصل إلى 16% في إيراداتها السنوية. وبالإضافة إلى فقدان البيانات، فإن فترات التوقف عن العمل كذلك تتراوح ما بين 300 - 1200 ساعة في السنة، وهذا يؤكد على أهمية الاستدامة والتنافسية بين المؤسسات لبناء الثقة بين عملائها والموظفين وأصحاب المصلحة. هذه النقاط غيرها ناقشها عدد من الخبراء خلال مؤتمر "إحمِ أعمالك" الذي استضافته شركة استشارات سوق تكنولوجيا المعلومات "آي دي سي" بالتعاون مع "إي هوستينغ داتا فورت".
أقيم المؤتمر على مدى نصف يوم في مدينة جميرا بدبي، بدعم مجموعة من قادة القطاع، بما في ذلك مدينة دبي للإنترنت، منطقة دبي للتعهيد، وإي إم سي، وفيجن سولوشنوز. وشهد الحدث مشاركة نخبة من خبراء تكنولوجيا المعلومات للتباحث في أهم القضايا والتحديات التي تواجه هذا القطاع، بحضور أكثر من 130 من مديري تقنية المعلومات وصانعي القرار في قطاع تكنولوجيا المعلومات من مختلف أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة.
وقال ياسر زين الدين، الرئيس التنفيذي لشركة إي هوستينغ داتا فورت: "أضحى التخطيط للتعافي من الكوارث واستمرارية الأعمال أمراً أساسياً لا بد منه في اقتصاد اليوم، فضلاً عنه الأهمية القصوى لدراسة المخاطر المؤسسية وفهم تأثيراتها على الكفاءة التشغيلية. بدورها، أصبحت الشركات اليوم تعتمد بشكل متزايد على الخبرات التي يوفرها مزودي الخدمات لوضع خطط ذات جدوى فعلية بعيدة المدى لحماية البيانات والشبكات، مع العلم أن مثل هذه الحلول والخبرات متوفرة بالفعل محلياً".
وبالإضافة إلى استعراض آخر التطورات بشأن خدمات استمرارية الأعمال والتعافي من الكوارث، سلّط المؤتمر الضوء على بعض من المخاوف الأساسية للشركات، مثل تزايد الاعتماد على تكنولوجيا المعلومات والاتصالات، والتوافق مع المتطلبات واللوائح التنظيمية. كما دعا الخبراء إلى الاعتراف بالحاجة إلى تحسين نظم الأعمال ومستوى استمرارية العمليات، وتعزيز حماية البيانات، ورفع مستوى التكامل في استراتيجيات إدارة المخاطر التشغيلية لتكنولوجيا المعلومات.
وقال ماجد السويدي، مدير إدارة تطوير الأعمال في مدينة دبي للإنترنت ومنطقة دبي للتعهيد: "في حين كانت دبي ولاتزال تشكل موقعاً استراتيجياً بالنسبة للشركات الراغبة في إطلاق عملياتها بمنطقة الشرق الأوسط، فإنه من الضروري للغاية توفير حلول تقنية متطورة تتيح لتلك الشركات مواكبة نظيراتها الدولية، مع القدرة على الوصول إلى كافة الأسواق الرئيسية بما يضمن نمو أعمالها في المستقبل".
وأضاف السويدي: "تحقيقاً لهذه الغاية، تلتزم مدينة دبي للإنترنت بتوفير ما يصل بنية تحتية فائقة التطور لشركاء أعمالنا الذين يدركون في الوقت نفسه أهمية وفائدة الاستثمار في حلول حماية البيانات واستمرارية الأعمال. وقد اكتسب هذا التوجه اهتماماً متزايداً في الآونة الأخيرة، على خلفية ما تشهده المنطقة من تغيرات سياسية وكوارث طبيعية".
من جانبه، قال ميغا كومار، مدير أبحاث، حلول البرمجيات المشاريع في شركة آي دي سي الشرق الأوسط وأفريقيا وتركيا: "يدرك مسؤولو تكنولوجيا المعلومات في الشرق الأوسط اليوم المخاطر المرتبطة بعدم توافر المعلومات. وبحسب دراسة حديثة أجرتها آي دي سي وشملت عدداً من مسؤولي تكنولوجيا المعلومات، فإن 72% من مسؤولي تكنولوجيا المعلومات في الشرق الأوسط يستثمرون في حلول استمرارية الأعمال والتعافي من الكوارث في عام 2012. وهذا أمر مهم نظراً لما تشهده بيئة الأعمال من نمو مستمر وتعقيدات متزايدة، فضلاً عن أن العملاء يطالبون بضمان توفر الخدمات على مدار الساعة لعملائهم والموردين والجهات التنظيمية، وكذلك كفاءة إدارة البيانات والحماية والمرونة لإجراء تغييرات اللازمة لعمليات التشغيل. وقد أصبح من الضروري للغاية أن تنظر أقسام تكنولوجيا المعلومات في مكاملة السياسات المؤسسية والتدابير التنظيمية والحلول التكنولوجية".
وقال رودي عيد، مدير المبيعات الإقليمي بمنطقة الاخليج لنظم النسخ الاحتياطي واستعادة البيانات في شركة إي إم سي: "تعتبر المعلومات أهم الأصول بالنسبة لأي شركة أو مؤسسة، ولذلك، من الضروري ضمان تخزين هذه المعلومات وحمايتها. ومع ذلك، فإنه لا يوجد حل واحد يناسب جميع الشركات من أجل حماية معلوماتها وبياناتها. كما أن الانتقال من الأسلوب التقليدي في تخزين وحماية البيانات إلى أسلوب ’السحابة‘، يرافقه تغير في الحلول والأدوار المنوطة بمزودي الخدمات. ومن خلال اعتماد استراتيجية ’الانتقال إلى السحابة‘ سيدرك عملاؤنا الفوائد الكبرى التي يمكن أن يجنوها وخاصة في مجال حماية البيانات والتعافي من الكوارث واستمرارية الأعمال".
وركزت العروض التوضيحية التي تخللها الحدث وأدارها عدد من الخبراء على تحديد العمليات الحرجة بالنسبة للأعمال، وتصميم برنامج استمرارية الأعمال الملائم لاحتياجات كل شركة، ونشر منهجيات وطرائق منضبطة ومختبرة للتعامل مع مختلف جوانب عمل الشركات. وأوصى المشاركون أيضاً بحماية البيانات والمعلومات من خلال تركيب مواقع ثانوية للتعافي من الكوارث، مع حلول ذات كفاءة عالية للنسخ المتماثل.
وعلّق فوتر فانكوبينول، مدير المبيعات لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، فجين سولوشنز، قائلاً: "أصبح العملاء في المنطقة يدركون أكثر من أي وقت مضى أهمية حلول التعافي من الكوارث. كما أن الشركات، وبغض النظر عن حجمها، بدأت تدرك التأثيرات السلبية لتوقف العمليات على اختلاف أسبابه. ومن أجل تجنب فقدان البيانات، بات مسؤولو تكنولوجيا المعلومات يحرصون على الاستثمار في تركيب حلول شاملة للتعافي من الكوارث، بما في ذلك حلول النسخ المتماثل القائمة على خوادم الاستضافة".
يذكر أن "إي هوستينج داتا فورت"، ومن خلال مراكز بيانات عالمية المستوى، وبنية تحتية مرنة وقابلة للتوسيع، وعمليات مدارة على مدار الساعة، نجحت في بناء مكانة رائدة في السوق في مجال استضافة وإدارة خدمات تكنولوجيا المعلومات. وحصلت الشركة على إشادة لاستخداماتها المبتكرة للتكنولوجيا الحديثة في عام 2010، بالإضافة إلى جائزة "أفضل مركز بيانات مشترك" في عامي 2010 و2011. كما حازت "إي هوستينج داتا فورت" على جائزة "أفضل مزود لخدمة المشاريع" على مستوى المنطقة لأعوام 2008 و2009 و2010، 2011.
- انتهى -
حول إي هوستينج داتا فورت:
إي هوستينج داتا فورت هي شركة تابعة بالكامل لتيكوم للاستثمارات، العضو في دبي القابضة. وتعد الشركة مزوداً رائداً لخدمات تعهيد واستشارات تكنولوجيا المعلومات. وقد دخلت الشركة مشاريع كبرى لتوفير خدمات تعهيد عالمية المستوى عبر دول مجلس التعاون الخليجي، والشرق الأوسط وشمال أفريقيا، والولايات المتحدة، وأوروبا. وتضم قائمة المشاريع التي تتولى الشركة إدارة بنيتها الأساسية لتكنولوجيا المعلومات بعضاً من كبرى المؤسسات العالمية مثل سوق دبي المالي، أورسيلور ميتال (أكبر مصنع للفولاذ في العالم)، وطيران الإمارات، وتجاري، وأكسيوم تيليكوم، والجزيرة، وبلدية دبي، وصحيفة خليج تايمز، وباناسونيك، وحكومة دبي الإلكترونية، وشركة دو.
الموقع الإلكتروني: www.ehdf.com، البريد الإكتروني: info@ehdf.com، هاتف: 0097143913040، فاكس: 0097143913050.

Contacts


نانسي سودهير
جيوين للعلاقات العامة
بريد إلكتروني: nancy.sudheer@jiwin.ae
هاتف: 0097143692834
متحرك: 00971559548681
00971507055290





Permalink: http://www.me-newswire.net/ar/news/6118/ar

  


Data Loss and Downtime Result in 16 Per Cent Loss to Annual Revenues for Businesses

eHosting DataFort Headlines IDC’s ‘Safeguard Your Business’ Conference as Event Partners

Dubai, United Arab Emirates - Saturday, September 29th 2012 [ME NewsWire]


Nearly 50 per cent of businesses that lose data during a disaster are likely toincur up to 16 per cent loss in their annual revenues. In addition to data loss, the downtime varies between 300 - 1,200 hours per year. The trend validates the relevance of business sustainability and competitiveness for organisations to build trust among their customers, employees and stakeholders. This was pointed out by experts at ‘Safeguard Your Business’ conference hosted by international IT market advisory firm International Data Corporation (IDC) in conjunction with eHosting DataFort.


Thehalf-day conference was held at the Madinat Jumeirah, Dubai. Supported by industry leaders such as Dubai Internet City, Dubai Outsource Zone, EMC and Vision Solutions (Double-Take), the event saw IT experts examiningcore issues facing the industry. The event was attended by more than 130 CIOs and IT decision makers from across the UAE.

Yasser Zeineldin, CEO at eHosting DataFort, said: “Disaster Recovery and Business Continuity Planning is a must in today’s economy. Examining organisational risks and understanding their impact on operational efficiency have never been more important. Companies, on their part, are increasingly relying on the expertise of service providers for designing a long term feasibility plan for data and network protection given the fact that optimal solutions and expertise are locally available.”

In addition toshowcasing latest developments in business continuity and disaster recovery services, ‘Safeguard Your Business’ conference highlighted critical concerns such as increased reliance on ICT and compliance to regulatory requirements. Experts also called for recognising the need to improve systems and business process availability, enhance data protection, and drive the integration of IT operational risk management strategies.

Majed Al Suwaidi, Director of Dubai Internet City and Dubai Outsource Zone, said: “Dubai has been a strategic location for companies setting up base in the Middle East. The availability of high-end technology solutions for businesses to keep up with their international counterparts and the ability to reach out to all key markets for securing future business growth are key factors.

“Towards this end, Dubai Internet City is committed to providing up-to-date infrastructure to our business partners who are equally conscious about investing in data protection and business continuity solutions. The practice has gained increased relevance in recent times due to the changing political scenario and incidence of natural disasters in the region.”

Megha Kumar, Research Manager, Software and Enterprise Solutions, IDC Middle East, Africa and Turkey, said: “Today, Middle East CIOs are aware of the risks linked to information unavailability. According to a recent IDC CIO survey, 72 per cent of the ME CIOs are investing in business continuity and disaster recovery solutions in 2012. This is important as the business environment is growing more and more complex with consumers demanding 24/7 availability to customers, suppliers, and regulators, as well as efficient data management, protection and flexibility to make necessary changes to operational processes. It is indeed becoming imperative that IT departments consider the streamlining of corporate policies, organisational measures, and technological solutions.”

Roudy Eid, Gulf Regional Sales Manager, BRS division, EMC, said: “Information is the most critical asset for any organisation. Therefore, storing and protecting this information is vital. However, there is no one size fits all solution for safeguarding information. In moving from traditional IT to the ‘Cloud Strategy’, the solutions and role of service providers will also change. By adopting ‘Hybrid Cloud Transformation’, our customers will realise major benefits particularly in data protection, disaster recovery and business continuity.”

Expert-led presentations at the event focused on identifying business critical processes, designing the right continuity programme for specific customer needs, and deploying disciplined and tested methodologies to address different aspects of businesses. Protecting data and information through the implementation of secondary disaster recovery sites and high-availability replication solutions was also recommended.

Wouter Vancoppenolle, Sales Director, Middle East and Africa, Vision Solutions (Double-Take), said: “Customer maturity with regard to disaster recovery is increasing in the region. Businesses, irrespective of their size, are beginning to understand the impact of any kind of downturn. In order to avoid data loss, CIOs are investing in holistic disaster recovery solutions including host-based replication solutions.”

With world-class data centres, resilient and scalable infrastructure and round-the-clock managed operations, eHosting DataFort has established itself as a market leader in the field of hosting and managed IT services. eHosting DataFort has been recognized for its innovative use of new technology in 2009, Best Colocation Facility in 2010 & 2011 and was also awarded the region’s ‘Best Managed Service Provider of the Year’ in 2008, 2009, 2010 and 2011.

For more information, please visit www.ehdf.com

-ends-

About eHosting DataFort

eHosting DataFort, a fully owned subsidiary of TECOM Investments and is a leading provider of Managed IT services. The organization has obtained a number of notable projects to deliver world-class Managed IT Services to major enterprises across the region including some of the largest organizations e.g. Dubai Financial Market, Tejari,  Axiom Telecom,  Dubai Municipality, Khaleej Times, Panasonic, Dubai e-government and du.

Website: www.ehdf.com; Email: info@ehdf.com; Phone: +971 4 391 3040; Fax: +971 4 391 3050

Contacts


Nancy Sudheer
APCO Worldwide
(JiWin Public Relations)
Email: nsudheer@apcoworldwide.com
Tel: + 971 4 369 2834
Mob: + 971 50 7055290 /+ 971 55 9548681